Як ламають традиції у балеті: у продажу з'явилися бронзові пуанти

431
6 листопада 2018

Пуанти мають бути такого ж кольору, як і шкіра балерини.

Це правило, традиція балету.

 Фото Depositphotos/agencyby

Спеціальне взуття для балерин винайшли близько 1820 року, пише The New York Times з посиланням на Анну Медмор, історика танцю та куратора колекції Королівської школи балету.

Пуанти спочатку були білими, щоб допомогти танцюристам здаватися невагомими, як романтичний ідеал на початку ХІХ століття.

Пізніше стали рожевими, щоб підлаштуватися під колір шкіри європейських балерин.

Звідси і пішла традиція – підбирати взуття під колір шкіри.

Тож щоразу, купуючи нову пару, балерина Кіра Робінсон мусила її фарбувати. У продажу просто не було пар бронзового чи коричневого кольору.

Фарбування пуантів щоразу відбирало у Кіри Робінсон принаймні 45 хвилин.

Фото The New York Times/An Rong Xu

Вона купувала дешевий тональний крем і затушовувала ним взуття, доки засіб не потрапляв у кожне його волокно.

Це псувало пуанти, вони швидко зношувалися, фарба злазила й доводилося її поновлювати знову і знову.  

Тепер вперше за кілька сотень років на прилавках з'явилися не лише білі або блідо-рожеві, а й коричневі туфлі для балерин.

У жовтні інтернет-магазин одягу для танців Freed of London, почав продавати бронзові та коричневі пуанти.

Це не перша компанія, яка почала продавати кольорове взуття для балету. Рік тому таку новинку впровадила і американська компанія Gaynor Minden.

 Фото Gaynor Minden

Однак, темні пуанти й досі лишаються великою рідкістю у магазинах.

Відсутність бронзових туфель для балерин на прилавках – ще одне нагадування про меншість темношкірих у цих танцях. Афроамериканці все ще лишаються рідкістю в балеті.

Ще один предмет гардеробу, який нагадує про те, що у балеті бракує різноманіття, – рожеві колготки.  

Чи не вперше порушила цю тему Прешіос Адамс, художниця Англійського національного балету.

"У балеті люди ревно дотримуються традицій", – каже вона.

"Вони думають, що у в коричневих колготках мої ноги виглядають якось неправильно. Але мені хочеться виглядати якнайкраще на сцені. У мене не світла шкіра, і я думаю, рожеві колготки до неї не пасують", – додає Прешіос.

Однак, часто балерини не мають вибору, адже рішення про те, що вони одягнуть приймає директор. І часто він бажає, щоб на сцені всі були одягнені однаково.

Тим не менш, темні пуанти в балеті зустріли привітно.

Вірджинія Джонсон, художній керівник театру танців Гарлема, наголосила, питання не в кольорі взуття. Бронзові пуанти – це сигнал відкритості світу до зміни традицій.

powered by lun.ua