Знамениті режисери на екрані: Кевін Сміт, Сем Тейлор-Вуд та Джо Данте
Від клерків до копів
У другій половині 1990-х Кевін Сміт був зіркою американського незалежного кіно. Впродовж багатьох років він знімав фільми про одних і тих самих персонажів - тюхтіїв із передмість, які живуть у світі коміксів та "Зоряних воєн".
Втілювати ці проекти в життя Смітові допомагав давній друг та продюсер усіх його картин Скот Мосієр. Втім, відданість режисера одній темі привела його до самоповторів та відверто слабких картин. Схоже, що фантазія Сміта вичерпалася.
![]() |
Власне, сам жанр поліцейського фільму є новим для Сміта. Проте режисерові вдалося зняти цю історію у своєму традиційному стилі, тому "парочка копів" більше нагадує невгамовну "парочку клерків" Данте та Рендела.
![]() |
Аби сплатити рахунок у сорок вісім тисяч доларів, Джиммі вирішує продати свою улюблену колекційну бейсбольну картку. На біду, у крамниці його грабують невідомі молодики у масках і забирають дорогоцінну картку. Напарники вирушають на її пошуки у небезпечні міські нетрі.
![]() |
Втім, "Парочка копів" - насамперед комедія, в якій суворе тло поєднується із карколомними та кумедними словесними баталіями персонажів. Зрештою, саме комічні діалоги є візитівкою Кевіна Сміта, згадайте хоча б "Клерків" та "Джея і Мовчазного Боба".
![]() |
Картина просто таки сповнена штампами з поліцейських фільмів (чорношкірий та білий напарники, зрадлива дружина, розбита через службу в поліції родина і таке інше), тому головна увага приділена словесним перепалкам Джиммі та Пола.
![]() |
"Парочка копів" - це фільм насамперед для фанатів Кевіна Сміта, які очікують побачити улюблених "смітівських" акторів та почути знайомі "масні" жарти, а також для любителів Брюса Вілліса, які готові вже вкотре дивитися, як він зображає "міцного горішка".
Оцінка фільму 4 з 5
Секс, наркотики та Альдус Сноу
Стрічка Ніколаса Столлера "Зірковий ескорт" - це таке собі сюжетне відгалуження від його попередньої картини "В прольоті" (оригінальна назва "Forgetting Sara Marshall"). Головним героєм нового фільму став рокер Альдус Сноу, який з'являвся в епізоді стрічки про Сару Маршалл.
Цього разу британський епатажний рокер переживає глибоку душевну та творчу кризу через запис невдалого альбому та розлучення із дружиною. У цей нелегкий для Альдуса час, американська рекордингова компанія влаштовує для нього концерт у Лос-Анджелесі.
![]() |
Зрештою, стрічка "Зірковий ескорт" в основному й експлуатує ці три теми. Наркотично-сексуальне шаленство у фільмі час від часу переривається задушевними розмовами про легендарні рок-гурти та про рок-музику.
Музика - це святе, її творці фільму не чіпають, відтягуючись на темах моногамії, жіночої емансипації, сексу на одну ніч та подружньої (не)вірності.
![]() |
Зрештою, вони цілком по-сучасному переконуються, що вільний вибір та вибір правильний - далеко не одне й те саме, проте цей шлях до істини лежить на кокаїнових доріжках.
"Зірковий ескорт" - це чудовий та дуже смішний фільм із туалетним гумором, генітальними жартами, сексуальною розпустою та великою любов'ю до рок-музики.
Оцінка фільму 4,5 з 5
Мені п'ятнадцятий минало...
Стрічка "Стати Джоном Ленноном" - це повнометражний режисерський дебют знаменитої британської художниці та фотографа Сем Тейлор-Вуд. Стрічка розповідає про юнацькі роки Джона Леннона, його перший гурт The Quarrymen, а також про знайомство із Полом МакКартні. Є тут і сімейні подробиці життя Леннона, на кшталт стосунків співака з матір'ю Джулією та тіткою Мімі.
![]() |
Тоді сама художниця зіграла роль Йоко. Тож символічно, що Тейлор-Вуд розпочала свою режисерську діяльність, повернувшись до постаті Леннона.
В основу стрічки "Стати Джоном Ленноном" (в оригіналі "Nowhere boy") була покладена книжка дитячих спогадів зведеної сестри музиканта "Уявіть це: зростання з моїм братом Джоном Ленноном". Втім, сюжет книжки був дуже змінений під час написання сценарію.
![]() |
Пола МакКартні зіграв Томас Санґстер, який також геть не схожий на свого героя. Проте цей надзвичайно обдарований молодий актор зі своєю роллю впорався блискуче.
Попри всі свої реґалії художниці-концептуалістки, Сем Тейлор-Вуд зняла на диво "жіноче" кіно, де всі герої методично впадають в істерики, сваряться, миряться, ненавидять одне одного, а також ридають і кохають.
![]() |
Вочевидь, під впливом власної сімейної ситуації, режисерка розповіла химерну напів-інцестуальну історію, де за любов красивого та мужнього юнака борються дві немолоді жінки - мати й тітка героя. При цьому обидві відчувають до нього геть зовсім не материнські почуття.
У результаті, вийшла дуже претензійна мелодрама про британську "національну гордість" Леннона. Співвітчизники її роботу, до речі, оцінили: картина отримала чотири номінації від Британської кіноакадемії. Втім, стрічка так і не здобула жодної нагороди.
Оцінка фільму 3 з 5
"Брами в 3D"
Нова картина від знаменитого творця горорів Джо Данте - режисера "Гремлінів" та "Виття". Стрічка розповідає про підлітків, що зустрілися із потойбіччям просто у підвалі свого будинку.
![]() |
Та все змінюється, коли діти знаходять у підвалі свого будинку таємничу яму, яка, здається, не має дна. Вони починають досліджувати свій будинок та яму і несподівано випускають на волю стародавнє зло.