Прем'єри тижня: кінофантастика для дітей та дорослих
Як фізика чаклуна поборола
Цього літа голлівудський суперпродюсер Джеррі Брукгаймер потішив нас аж двома блокбастерами: кілька тижнів тому у світовий прокат вийшла орієнтальна казочка "Принц Персії", а 14 липня у США стартував "Учень чаклуна".
Втім, ці стрічки не принесли очікуваних прибутків: "Принц Персії", на якого витратили 200 мільйонів доларів, стрімко провалився у прокаті, а "Учень чаклуна" за два тижні зібрав мізерні 24 мільйони.
Картину "Учень чаклуна" зняв режисер Йон Тартелтауб, який працював на іншому знаменитому проекті Брукгаймера - "Скарби нації". Звідти у новий фільм потрапив і Ніколас Кейдж, який брав безпосередню участь у розробці сюжету.
Проте хлопець практично забув про свою дитячу пригоду і живе звичайним життям студента-фізика. Тепер Дейв повинен вибирати між першим коханням та нелегким існуванням чарівника, де немає місця романтиці. Він дізнається, що лише його сила здатна подолати злу відьму Моргану та її приспішника Хорвата, які планують захопити весь світ.
Втім, грати цим акторам абсолютно нічого, адже головною принадою "Учня чаклуна" стали насамперед яскраві спецефекти та карколомні пригоди головних героїв.
Подібний культурний "вінегрет" у фільмі передбачає позаісторичність місця дії. "Учень чаклуна" розрахований насамперед для дітей, для яких події десятирічної давності - сива давнина, не кажучи вже про єгипетських фараонів.
Від цього видовища не постраждає навіть психіка маленьких дітей: коли у фільмі хтось із персонажів потрапляє у небезпечну ситуацію, автори картини спеціально виділяють кілька секунд, аби показати, що з ними нічого страшного не трапилося.
Оцінка фільму 3,5 з 5
Ілюзіон Крістофера Нолана
Режисера Крістофера Нолана можна вважати щасливцем. У свої майже 40 він знаходиться на вершині популярності, до якої спричинив фантастичний успіх його "Темного лицаря". І фінансовий, і художній успіх картини остаточно розв'язав руки кінорежисерові, якого сміливо можна назвати одним з найбільших голлівудських кіноноваторів початку нового століття.
Тепер він може знімати усе, що захоче, як захоче і з ким захоче. Нолан є тим щасливим прикладом режисера-автора, чий персональний стиль зміг відгукнутися у серцях мільйонів глядачів.
Вже тоді він обрав нетипову драматургічну структуру для своїх фільмів, головною особливістю якої стали несподівані фінальні відкриття, які цілком змінюють сюжет усього фільму.
Письменник та бандит у "Переслідуванні", поліцейський та маніяк у "Безсонні", два ілюзіоністи у "Престижі", Бетмен та Джокер у "Темному Лицарі" - це пари, де один з партнерів втілює темний бік іншого.
Ідею стрічки Нолан виношував близько десяти років, але втілювати не наважувався, адже на той час ще не працював з великими бюджетами. А свій майбутній фільм режисер хотів бачити епічним та масштабним, подібним до його улюблених стрічок "Матриця" та "Темне місто".
У "Початку" Нолан розвинув ці теми. За десять років написання та шліфування сценарію, у Нолана з'явився кіносюжет про людей, які крадуть ідеї із чужих снів.
Один із колишніх клієнтів пропонує йому роботу, яка відрізняється від того, що він зазвичай робив. Коббу потрібно вкласти у голову конкурента нову ідею, яка допоможе зруйнувати його бізнес. Винагородою злочинцеві слугуватиме повернення додому.
У "Початку" фантазія Нолана фактично вийшла із берегів. Місто, що складається вдвічі, битва у невагомості, будинки, які сповзають у воду, немов уламки айсберга, є тільки фрагментами цього грандіозного фільму.
Режисер звів до мінімуму комп'ютерні спецефекти, аби досягти особливої природності зображення. І це йому вдалося. Реальність починає змінюватися та вигинатися фактично у тебе на очах. А формат "сновидіння" уможливлює будь-який поворот сюжету.
Можна дорікнути Нолану в заплутаності сюжету, проте видовищність та свобода фантазії вповні перекривають усі можливі дрібні недоліки картини.
Оцінка фільму 5 з 5
Автор дякує кінотеатру "Київ" за допомогу в підготовці матеріалу