Twerk. Що це за танець та чи варто його соромитися
Важко пригадати більш суперечливий танцювальний стиль, ніж тверк. Причина у його відвертості: основні рухи виконуються м’язами стегон та живота, тож дивитися на інші частини тіла майже не має сенсу.
На пострадянському просторі широко про тверк заговорили завдяки колективу з Оренбурга. Два роки тому неповнолітні дівчата у костюмах бджілок публічно потрусили сідницями під пісню про Вінні-Пуха.
Відео подивилися навіть у Слідчому комітеті Росії, зацікавилися, однак вирішили, що воно недостатньо розпусне та не заслуговує на кримінальну справу.
Важко пригадати більш суперечливий танцювальний стиль, ніж тверк. Це фото та титульне авторства vova130555@gmail.com/Depositphotos |
Трохи раніше спокій західної інтелігенції порушила співачка Майлі Сайрус. Після її виступу на церемонії MTV Video Music Awards у 2013 році, слово "тверк" стало найпопулярнішим пошуковим запитом у Google того часу і пізніше було занесене до Оксфордського словника англійської мови.
Щоправда, вихідка Сайрус не сподобалася хіп-хоп спільноті Нового Орлеану. Буті-денс з’явився там ще на початку 90-х років. Місцева співачка Біг Фридія, яка вважає себе королевою тверкінгу, звинуватила Майлі у спробі приписати собі здобутки афроамериканської культури і порадила їй покинути цю справу.
Україні про тверк нещодавно нагадав гурт "Гриби", який зняв у вірусному кліпі на пісню "Вєлік" одну з найпопулярніших у країні представниць жанру Марію Скорченко, відому як m.a.m.a.s.i.t.a, та інших танцівниць.
Попри те, що сідницями танцюють навіть п’яту симфонію Бетховена, професійні хореографи поділилися на два табори: одні вважають, що тверку є місце на великій сцені, інші – що ні.
"Українська правда. Життя" розпитала українських танцівників про їхнє ставлення до буті-денсу і з’ясувала, хто у Києві є провідниками цього стилю.
ХРИСТИНА ШИШКАРЬОВА,
балетмейстр, художній керівник школи Totem Dance:
– Я не займаюся тверком. Цей стиль мені абсолютно чужий та не цікавить взагалі.
Я би не хотіла, щоб мої доньки імітували фрікції з напівголим задом, викликаючи цим в оточуючих або сексуальне збудження, або огиду.
ВЛАД ЯМА,
танцівник, суддя телешоу "Танці з зірками":
– Буті-денс абсолютно достойний бути представлений широкій аудиторії, як і будь-який інший стиль.
У будь-якому стилі можна виступати класно і викладати його як мистецтво, робити це професійно і зі смаком. Так само у будь-якому стилі, у тому числі й вальсі, можна виглядати незграбним, неталановитим і вульгарним. Для мене тверк – не виняток з цього правила.
Звісно, я би рекомендував танцювати тверк після 18 років. Як би ми того не хотіли, але він виглядає трохи сексуально. Навіть якщо виконаний погано, якась нотка еротики у ньому лишається. Якби моя донька, коли вона буде, у віці 12 років захотіла танцювати тверк, думаю, я був би проти.
АННА БОНДАРЕНКО,
засновниця та керівник школи Bondarenko Dance School:
– Я професійна танцівниця із двома хореографічними освітами та викладачка з 19-річним досвідом. Тож можу запевнити, що twerk – це лише чергова нова назва, націлена на те, щоб зчинити ажіотаж: "тряски сідницями" (як ще іноді називають цей стиль) та інші рухи стегнами були актуальними завжди, лише по-іншому називалися.
Twerk додає дівчатам сексуальності та впевненості у собі, допомагає позбутися негативних емоцій. Окрім того, це ще й хороше кардіонавантаження, "засіб для схуднення", який позитивно впливає на жіночу статеву систему.
У цьому стилі важливою є робота педагога, те, як він подає цей танець студентам. Тверк – це рухи стегнами, що передбачають певну сексуальність, але й будь-яка сучасна хореографія – хіп-хоп, джаз-фанк, денсхол – не обходиться без рухів тазостегновим суглобом, сідницями.
Багато залежить від постановника, він може зробити танець вульгарним, а може – грайливим.
Все нове завжди критикують, але якщо ви й справді думаєте, що потрусити сідницями – легко, спробуйте самі це зробити.
Насправді танець вимагає кропіткої роботи, ізоляційного володіння корпусом: у тверку потрібно тримати верхню частину тіла максимально затисненою у зоні лопаток, рухатися має лише куприкова зона.
До того ж, при цьому потрібно тривалий час перебувати у позі пліє, із зігнутими колінами – непідготовлені ноги почнуть страшенно боліти, захочеться сісти або походити, щоб зняти напруження.
Дуже важливо, щоб буті-денс викладали професіонали, оскільки неправильне виконання техніки може загрожувати серйозними травмами спини та колін.
На жаль, в Україні з’явилося багато псевдопедагогів, які закінчили короткий спецкурс, і одразу ж почали набирати студентів.
Щодо дітей у тверку – у нашій школі таких груп немає, та якщо дітям подобається і батьки не проти, то чому б не навчати їх цьому.
Щоправда, у ранньому віці не всі можуть розуміти, як правильно затиснути спину, і при цьому рухати лише стегнами. Але й водночас не сприймають це, як щось вульгарне.
ХРИСТИНА ЗАЯЦЬ,
викладач Dside dance Studio, засновниця танцювального проекту Dolls, фіналістка телешоу "Танцюють всі 8":
– Буті-денс в моєму житті з'явився відносно нещодавно – два роки тому. Я є прихильницею high heels та jazz funk, тож тверк не міг мене не зацікавити.
Думаю, у цьому стилі приваблює те, що він викликає багато запитань – людям хочеться поринути в невідоме та відкрити нові грані себе.
Тверк – дуже нелегкий, він потребує техніки, хорошої фізичної форми та уміння правильно контролювати своє тіло. Це своєрідне мистецтво, і я впевнена, що буті-денс заслуговує бути на рівні з іншими стилями.
Розвиватися у цьому напрямку мене надихають закордонні танцівники, особливо дівчата афроамериканського походження: вони рухаються так природно, що могла б дивитися на них вічно.
Вважаю, що цей стиль не має обмежуватися віком, я викладаю дівчатам від 14 до 40 років. Як майбутня мама я б не дуже схвалювала бажання малолітньої доньки вчитися цього танцю. Але, знову ж таки, все залежить від хореографа й від того, який ти посил вкладаєш у рухи.
Олександра Гайворонська, УП