Ранкова сигарета "підвищує ризик захворіти раком"

— 7 грудня 2009, 16:03

У крові курців вимірювався рівень котініну, побічного продукту нікотину, вміст якого визначає ймовірність захворювання на рак легенів.

У тих, хто курив після сніданку, цієї речовини в крові виявилося значно менше, повідомляє ВВС.

Причини різниці в показниках до кінця не відомі. За припущеннями вчених, ранкові курці палять інтенсивніше, оскільки їхня потреба в нікотині вища, ніж у тих, хто закурює першу сигарету пізніше.

У дослідженні взяло участь близько 250 курців. Його результати були опубліковані в статті наукового журналу Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention.

У людей, що викурюють по 20 сигарет в день, рівень котініну в крові значно відрізнявся в залежності від того, в який час дня вони починали палити.

Найбільше котініну містилося в крові тих, хто закурює протягом півгодини після того, як прокинувся. Таку звичку визначили як високий рівень нікотинової залежності.

У деяких з них рівень котініну був у 75 разів вище, ніж у тих, чия перша сигарета викурювала значно пізніше.

За словами автора статті, професора Джошуа Мускату, щоб відмовитися від куріння на тривалий термін або назавжди, людям з високим рівнем нікотинової залежності може знадобитися більш інтенсивна допомога, ніж іншим курцям.

"Не всі курці однакові. Тому підходи до зниження їх чисельності повинні враховувати те, як часто і скільки сигарет вони викурюють, наскільки велика потреба, а також їхні фізіологічні показники", - заявив він.

Представник британської благодійної організації Roy Castle Lung Cancer Foundation висловився на підтримку даного дослідження, автори якого вважають, що воно допоможе краще зрозуміти звички курців і природу тютюнозалежності.

Однак оскільки в дослідженні брало участь лише 252 курця, представник організації вважає, що до результатів варто ставитися скептично і робити якісь вагомі висновки з приводу перспектив боротьби з курінням поки рано.

"Як і самі автори статті, ми також вважаємо, що дану сферу ще належить вивчати", - сказав він.

Реклама:

Головне сьогодні