Вчені сумніваються у спадковому характері виникнення шизофренії

— 9 серпня 2011, 15:00

Про що свідчить стаття учених з Колумбійського університету (США), яка опублікована в журналі Nature Genetics.

За словами дослідників, більш ніж у половині випадків шизофренії винні "набуті" мутації, не передані у спадок, а що виникли у хворого "з нуля", пише Компьюлента.ru.

Група Марії Карайіоргіу протягом 15 років вивчала спонтанні мутації, які, як вважалося, були причиною 1-2% випадків шизофренії. Три роки тому вдосконалений метод дозволив дослідникам підняти цю частку до 10%. Це навело вчених на думку, що, можливо, існує ціла група мутацій, яким до цих пір вдавалося "ховатися".

У черговому дослідженні брали участь 225 людей з генетично ізольованої популяції африканерів, серед яких були як здорові, так і хворі на шизофренію. Докладне сканування їх генома дозволило "зловити" ще 40 мутацій, всі з різних генів; більша їх частина вносила зміни до амінокислотного складу білка.

Таким чином, по-перше, всі ці мутації відносяться до спонтанних, тобто не передаються від батьків, а виникають незалежно безпосередньо у хворого. Такі мутації можуть бути причиною більшої половини випадків розвитку шизофренії.

По-друге, надзвичайно велика кількість цих мутацій робить неможливою будь-яку генетичну терапію шизофренії. Така "мутаційна складність" була цілком очікуваною: нервові структури самі по собі не відрізняються простотою, та й у шизофренії не найпростіша етіологія.

Проте, як говорять дослідники, всі мутації порушують якісь загальні ключові моменти у функціонуванні нейронних ланцюгів, тому, якщо не зациклюватися на генетичних методах вирішення проблеми, в перспективі можна одним точним нейрофізіологічним втручанням виправити наслідки будь-якої з декількох десятків мутацій.