Комп'ютерна техніка не сприяє розумовому розвитку дітей - дослідники

— 15 серпня 2012, 11:36

Професор психіатрії Ульмського університету називає комп'ютери та Playstation "машинами для запобігання навчанню", повідомляє Deutsche Welle.

"Процес навчання молодих людей погіршується, якщо вони проводять дуже багато часу з новітніми медіа, і це доведений факт", - наголошує професор. І пояснює: комп'ютер відбирає в нас розумову роботу, яка б інакше розвивала наш мозок, тренувала його та робила більш винахідливим.

Розумову здатність нашого мозку Шпіцер порівнює з м'язом. Якщо давати йому маленькі навантаження, він зменшується. Те, що за певних обставин сила головного мозку слабшає, підтверджується результатами досліджень, продовжує Шпіцер.

Наприклад, той, хто часто користується в дорозі навігаційним приладом, послаблює свій власний "навігатор" у мозку. Від цього не лише погіршується відчуття орієнтації, а й стає меншим об'єм відповідної області мозку – гіпокампа.

Нейропсихолог застерігає насамперед від надмірного користування комп'ютером, з яким діти знайомляться вже у дуже ранньому віці.

ВІДЕО ДНЯ

Дослідження довели, що хлопчики та дівчатка до трьох років ще не можуть нічому навчитися з екранів. Навпаки, вони ризикують отримати проблеми у мовному розвитку.

Утім, і у старшому віці комп'ютерна техніка не сприяє розумовому розвитку дітей, каже дослідник. "Якщо ви купуєте першо-, друго- чи третьокласнику гральну приставку, то даруєте йому погані оцінки. А комп'ютер у кімнаті 15-річного погіршує, а не покращує шкільні успіхи. Це було доведено, зокрема, у дослідженні PISA", - зазначає він.

Однак низка експертів, особливо в галузі освіти, ставлять тези Шпіцера під сумнів. Одним з його критиків є професор медіа-педагогіки університету в Майнці Штефан Ауфенанґер.

"Я проти узагальнень. Мовляв, комп'ютер усе зробив поганим, а от раніше все було кращим. Це зовсім не так", - зауважує Ауфенанґер.

Щоправда, він теж не бачить сенсу саджати маленьких дітей перед "ящиком" – телевізором або комп'ютером.

Реклама:

Головне сьогодні