Комп'ютерна техніка не сприяє розумовому розвитку дітей - дослідники

33
15 серпня 2012

Професор психіатрії Ульмського університету називає комп'ютери та Playstation "машинами для запобігання навчанню", повідомляє Deutsche Welle.

"Процес навчання молодих людей погіршується, якщо вони проводять дуже багато часу з новітніми медіа, і це доведений факт", - наголошує професор. І пояснює: комп'ютер відбирає в нас розумову роботу, яка б інакше розвивала наш мозок, тренувала його та робила більш винахідливим.

Розумову здатність нашого мозку Шпіцер порівнює з м'язом. Якщо давати йому маленькі навантаження, він зменшується. Те, що за певних обставин сила головного мозку слабшає, підтверджується результатами досліджень, продовжує Шпіцер.

Реклама:

Наприклад, той, хто часто користується в дорозі навігаційним приладом, послаблює свій власний "навігатор" у мозку. Від цього не лише погіршується відчуття орієнтації, а й стає меншим об'єм відповідної області мозку – гіпокампа.

Нейропсихолог застерігає насамперед від надмірного користування комп'ютером, з яким діти знайомляться вже у дуже ранньому віці.

Дослідження довели, що хлопчики та дівчатка до трьох років ще не можуть нічому навчитися з екранів. Навпаки, вони ризикують отримати проблеми у мовному розвитку.

Утім, і у старшому віці комп'ютерна техніка не сприяє розумовому розвитку дітей, каже дослідник. "Якщо ви купуєте першо-, друго- чи третьокласнику гральну приставку, то даруєте йому погані оцінки. А комп'ютер у кімнаті 15-річного погіршує, а не покращує шкільні успіхи. Це було доведено, зокрема, у дослідженні PISA", - зазначає він.

Однак низка експертів, особливо в галузі освіти, ставлять тези Шпіцера під сумнів. Одним з його критиків є професор медіа-педагогіки університету в Майнці Штефан Ауфенанґер.

"Я проти узагальнень. Мовляв, комп'ютер усе зробив поганим, а от раніше все було кращим. Це зовсім не так", - зауважує Ауфенанґер.

Реклама:

Щоправда, він теж не бачить сенсу саджати маленьких дітей перед "ящиком" – телевізором або комп'ютером.



Реклама: