Імунна система жінок сильніша за чоловічу. Але це не завжди перевага, кажуть вчені

268
22 березня 2016

Це говорить про право на життя такого поняття, як "чоловічий грип", пише The Daily Mail.

Але у міцніших захисних сил організму жінок проти бактерій та вірусів є й зворотній ефект, йдеться у звіті науковців Університету Пенсильванії.

Вони стверджують, що сильніша імунна система більш схильна до атак проти себе ж самої, що спричинює аутоімунні захворювання.

Багато таких хвороб, коли тіло людини страждає від власного захисту, зазвичай набагато рідше зустрічаються у чоловіків.

Наприклад, аутоімунна хвороба вовчанка, яка вражає шкіру, тканини і внутрішні органи, на 85% частіше зустрічається у чоловіків, ніж у жінок.

Інші схожі захворювання, поява яких також характерніша для жінок, ніж для чоловіків – це ревматоїдний артрит та розсіяний склероз.

Причина, через яку імунітет жінок вважається сильнішим, криється у їхніх генах, точніше – у хромосомах, групах 2 тисяч генів.

Фото Goodluz/Depositphotos

Як відомо, у кожної людини є 23 пари хромосом. Стать визначається двома генами: у жінок – двома X-хромосомами, у чоловіків – набором XY.

І саме подвоєння X-хромосом є ключем до додаткових сил імунітету жінок, адже саме вони містять більше генів, відповідальних за захисні сили організму.

Вчені дізналися, що X-хромосоми мають більший вплив на активацію T та B-лімфоцитів – клітин-убивць, які борються з інфекціями.

Автори дослідження, опублікованого у британському журналі Proceedings of the National Academy of Sciences, заявили: "Клінічні випробування показали, що жінки мають гіпер-активну імунну систему порівняно із чоловічою".

Вони переконані, що через додаткову X-хромосому жіноче тіло продукує більше антитіл, зокрема, IgM – найбільшу молекулу, яка вважається першою реакцією організму на інфекцію.

Саме тому жінки мають імунні переваги, тоді як чоловіки більш сприятливі до бактеріальних та вірусних інфекцій.