Здібності важливі: будова мозку пророкує, як швидко людина вивчить іноземну мову

451
13 травня 2016

Нове дослідження з'ясувало, що відмінності у здатності вивчати нові мови залежить від ритмів електричної активності у мозку, повідомляє The Daily Mail.

Науковці університету міста Вашингтон помітили, що люди з кращими здібностями до вивчення мов мали вищу активність у ключових ділянках мозку під час відпочинку, ніж ті, для кого мови є складними.

Дослідники виміряли активність процесів мозку студентів до початку курсу французької мови тривалістю 8 тижнів (по два уроки тривалістю 30 хвилин кожен на тиждень).

В експерименті взяли участь 19 волонтерів у віці від 18 до 31 року. Вони сиділи із заплющеними очима протягом 5 хвилин, тим часом лікарі зробили їм енцефалограму.

Ніхто з добровольців до цього не вивчав французьку.

У студентів з кращими здібностями до мов науковці виявили активні бета- і гамма-хвилі у скроневих ділянках правої півкулі мозку. Малюнок newsinslowfrench.com

Вони виявили особливий тип мозкових хвиль, які передбачають здатність людини опанувати другу мову, і стверджують, що саме вони на 60% визначають, наскільки швидко студент зможе вивчити її.

Ті, хто вчився швидше, мали вищу активність бета та гамма-хвиль у ділянках правої півкулі мозку, розташованих біля скроні. Саме ці ділянки вважаються відповідальними за лінгвістичні здібності.

Також дослідники стверджують, що знання і використання навіть двох діалектів однієї мови може бути настільки ж корисним для мозку, як і знання двох окремих мов. Вони переконані, що це допомагає розвивати пам'ять.

Ці висновки підтверджують інше окреме дослідження, яке говорить, що вивчення більшої кількості мов позитивно впливає на увагу.

Лікар Шантель Прат, психолог університету Вашингтона і провідний автор дослідження, розповідає: "Вивчення індивідуальних особливостей мозку дало нам можливість визначити, що є ключовими обмеженнями для навчання та обробки інформації, а також сподіватися на покращення методів вивчення мов".

Здібних лінгвістів можна розпізнати за енцефалограмою. Фото wired.co.uk

"Наші результати довели, що 60% успіхів в опануванні іноземної мови залежало від схеми роботи мозку".

Науковці кажуть, що це дозволить заздалегідь визначати більш здібних лінгвістів.

Однак, за їхніми словами, експеримент не повинен демотивувати тих,  хто має гірші природні здібності: вони також можуть успішно вивчати мови, якщо мають сильну мотивацію.

Лікар Прат та її колеги використовують техніку під назвою нейрофідбек, щоб спробувати посилити активність мозку, аби вона стала схожою на схему роботу мозку людей з кращими когнітивними здібностями.

Виконуючи спеціальні вправи до уроків мови, люди могли б посилити свої можливості до опанування іноземної мови.

Дослідження було опубліковано у журналі "Мозок та мова" (Brain and Language).

powered by lun.ua