Фрукти та овочі здатні попередити рак. Один його вид точно, виявили вчені

29937
11 січня 2020

Дієтологи давно наголошують, що у раціоні здорової людини мають бути присутні фрукти, овочі та ягоди.

Це підтверджують і дослідження вчених.

Науковці South Dakota State University, що у США, виявили, що фрукти та овочі здатні запобігати розвитку раку. Зокрема, такого виду як колоректальний, пише видання Medical News Today.

У раціоні здорової людини мають бути присутні фрукти, овочі та ягоди.
Фото belchonock/Depositphotos

Доцент Джаярама Гунайе та її команда досліджували аспірин як спосіб запобігання раку. Не секрет, що багато людей його приймають саме для профілактики.

"Відомо, що аспірин (ацетилсаліцилова кислота) зменшує кількість захворювань на колоректальний рак вже більше десятиліття.

Досліджуючи це явище, ми проводили експерименти щодо ролі метаболітів аспірину та інших похідних саліцилової кислоти на їх здатність гальмувати ріст ракових клітин", – пояснила науковиця.

Під час цього процесу команда виявила, що 2,4,6-тригідроксибензойна кислота (2,4,6-THBA) – сполука, що утворюється при розщепленні бактерій кишечника флавоноїдами – пригнічує ферменти, що беруть участь у поділі клітин.

Джаярама Гунайе уточнює, що "2,4,6-THBA також присутня у невеликих кількостях у червоному вині, можливо через деградацію флавоноїдних сполук у винограді під час процесу бродіння".

"Підбадьорені цими висновками, ми висунули гіпотезу, що 2,4,6-THBA може сприяти профілактиці ракових властивостей флавоноїдів.

Наступні експерименти довели, що вона дійсно пригнічує ріст ракових клітин у клітинах, що задіяні у синтезі функціонального білка-транспортера", – зазначає вчена.

Саме таким чином, початкові дослідження аспірину привели до досліджень флавоноїдних сполук.

Вчені почали шукати природні джерела і "вийшли" на фрукти та овочі.

Флавоноїди зустрічаються у ожині, чорниці, червоному винограді, яблуках, червоній цибулі, брокколі, гранаті, полуниці, абрикосах, червоній капусті, шкірці фіолетового баклажана, а також у шоколаді та чаї.

Теорія вчених полягає в тому, що саме руйнування флавоноїдів зменшує вірогідність розвитку колоректального раку.

В подальшому дослідники мають намір виявити конкретні види бактерій, які можуть генерувати 2,4,6-THBA, а також перевірити свою теорію на тваринах і провести клінічні випробування.

Вас також може зацікавити:

Коли рано означає вчасно: про лікування раку з перших вуст

Вчені виявили зв’язок між курінням марихуани та одним із видів раку

Стовщення пальців та інші важливі симптоми раку легенів. ФОТО

Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на наших сторінках у Facebook та у Twitter.

А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу про здоров'я та здоровий спосіб життя.