Фізичні вправи можуть бути "пусковим механізмом" алергічних реакцій - лікарі

— 4 вересня 2012, 18:23

Юнак страждає на анафілаксію, що спричиняється певною їжею в поєднанні з фізичним навантаженням.

Про це пише The Daily Mail.

Перший напад в Трейтона стався, коли йому було 14, і своїм життям хлопець завдячує швидкій реакції свого тата.

Того для він допомагав батькові працювати в садовому центрі, за дві години до того попоївши каннелоні. Зненацька в Трейтона з’явилися симптоми сінної лихоманки, в нього сильно заболів живіт.

Батько посадив сина в авто і помчав до лікарні. Уже за 20 лице і очі парубка набрякли так, що він не міг бачити, його язик вивалився, виникли проблеми з диханням. На щастя, тато якраз встиг довезти його до лікарів, які діагностували в хлопця анафілаксію та вжили необхідних заходів.

ВІДЕО ДНЯ

На що саме відреагував організм Трейтона, медики тоді все ж не змогли з’ясувати. Лише зі кілька років один зі спеціалістів із алергії встановив – у парубка FDEIA (Food-dependent exercise-induced anaphylaxis). Алергію він має на зелені овочі, а фізичне навантаження виступає в ролі "каталізатора".

За підрахунками лікарів, у 20% людей, які мають харчову алергію, реакція виникає лише за умови фізичного навантаження. Поки ж цього збігу не станеться, пацієнт може без жодних наслідків їсти небезпечні для нього фрукти, овочі або горіхи.

"Період ризику" після з’їденого алергену зазвичай не перевищує 2 годин, але траплялося й таке, що організм реагував і за півдоби.

"Запускати" алергічну реакцію також може спека, алкоголь, тривога чи стрес.

FDEIA у Британії має близько півмільйона людей, між тим експерти з алергії кажуть, кількість людей, в яких недугу просто ще не діагностували, може бути значно вищою.

Перший випадок FDEIA зареєстрували в 1979-му році, коли знепритомнів марафонець, який перед забігом попоїв креветок.

Цього року лікарі планують розпочати велике дослідження на замовлення Food Standards Agency, в ході якого сподіваються знайти пояснення зв’язку між фізичними вправами та алергічними реакціями.

Реклама:

Головне сьогодні