Піти проти системи. 5 способів переконати людину харчуватися здоровою їжею
Фахівці вважають, що головне – не намагатися перевиховати людину чи змінити її поведінку. Замість агресивних методів краще використовувати позитивні заохочення.
Про найдієвіші з них написало видання The Mashable.
1. Думайте наперед.
Змусити дитину з'їсти щось корисне – випробування не з простих. Але дослідники Університету у Флориді, опитавши 70 учнів однієї зі шкіл, довели, що головне – взяти собі за правило споживання більшої кількості фруктів, овочів та нежирних молочних продуктів.
[L]Під час дослідження вони запропонували школярам користуватися програмою, де вказувати, які продукти з'їли. Якщо вони були здоровими – програма наприкінці показувала смайлик. Діти, в яких довго не виходило отримати бажану картинку-усмішку, просили переробити їхній раціон.
2. Визначте шлях.
Учені з Університету штату Нью-Мексико довели, що найкращий спосіб долучити людей до купівлі здорових продуктів – нагадувати їм, де це можна зробити.
Щоб підтвердити свою гіпотезу, дослідники запустили короткий 14-денний експеримент. У магазині, де до відділу фруктів та овочів вели спеціальні вказівники, люди витрачали значно більші кошти на покупки, ніж в іншому – де таких позначок не було.
![]() |
Головне – взяти собі за правило споживання більшої кількості фруктів, овочів та нежирних молочних продуктів. Фото stockasso/Depositphotos |
3. Ідіть проти системи.
Підлітки часто чинять спротив, коли їх намагаються перевиховати і наказовим способом привчити до здорового харчування. Тож психологи радять змінити тон авторитетних переконань на позитивні заохочення. Тоді підлітки сприйматимуть нову звичку їсти правильно як власний вибір, а не примус дорослих.
4. Зважайте на місце.
Якщо здорові продукти лежать на видноті – людина швидше з'їсть їх. Фахівці з харчування та психологи рекомендують викладати вдома овочі так, щоб вони "потрапляли під руку". Крім того, не важко помітити, що більшість супермаркетів овочеві відділи розміщують одразу біля входу.
![]() |
Тож психологи радять змінити тон авторитетних переконань на позитивні заохочення. Фото BestPhotoStudio/Depositphotos |
5. Перемагайте словами.
Страви меню у ресторанах, назви яких позначені як "соковита" або "традиційна" замовляють частіше, ніж зі звичайними назвами. Науковці Корнелльского унверситету вважають, що цю стратегію можна використовувати і для правильного харчування.
Під час дослідження працівники вишу додали у меню 8-11-річних дітей моркву, назвавши її ультра-морква. Це був переможний шлях, оскільки 66% малюків погодилися їсти моркву.