"Найбільше позитивних відгуків я отримую від жінок"

Драйверки про свій досвід співпраці в Uklon
15 квітня 2024
За підтримки Uklon

Про проєкт

Ринок праці в Україні поступово переорієнтовується. Жінки все частіше опановують професії, які раніше вважалися "чоловічими". Коли за кермом таксі – жінка, пасажири не дуже дивуються. Отже, ми на правильному шляху.

Журналісти "УП.Життя" поспілкувалися з драйверками сервісу Uklon, тож як це – бути водійками в Україні – розповідаємо.
У кожної з драйверок – своя мотивація. Хтось прийшов на цю роботу з великим життєвим досвідом, а хтось – щоб перебороти страх.

Заробіток, графік замовлень та потік клієнтів у кожної різний. Щоправда, замовлень вистачає всім. І найголовніше, що, попри стереотипи, усі драйверки отримують схвальні відгуки. Зазвичай, клієнти наголошують на безпечній манері їзди та дякують драйверкам.
Драйверка: Тетяна
Одеса
Стаж водіння: 26 років
Рейтинг: 5
Кількість поїздок: 8690
До повномасштабного вторгнення Тетяна працювала рієлторкою в Одесі, її профілем був продаж квартир. До того вона керувала невеликим бізнесом, мала свою крамницю жіночого одягу.
"Коли розпочалася велика війна, заробітки з продажу та оренди житла стрімко впали, а згодом ще й закрили реєстри нерухомості. Навіть зараз, коли знову є доступ до цієї інформації, люди з дуже великою обережністю продають чи купляють квартири в Одесі. Тому довелось шукати додаткове джерело доходу", – ділиться Тетяна.
Жінка за кермом вже 20 років. Каже, що водити авто їй до душі, але робота у сервісі виявилася трохи складнішою, ніж вона уявляла. Нині вона працює в автопарку, який співпрацює з Uklon.
Фотограф: Страхов Іван
"Хоча зізнаюсь, я не знаю, що саме привело мене в Uklon. Напевно, бажання спробувати щось нове. Спершу працювала в одному автопарку, а через рік перейшла в інший, де машини вищого класу", – говорить драйверка.
Вона працює вже рік та 4 місяці. Каже, була переконана, що робота тимчасова, але гнучкий графік та "живий" заробіток стали вирішальними перевагами для жінки.
"Я працюю два через два дні, тобто 15 днів на місяць. Це дає вільний час, який можу присвятити собі, сім'ї та дому. У вільний час навіть встигаю працювати рієлторкою, якщо є клієнти", – розповідає Тетяна.
Жінка має двох дітей: доньці – 23, а сину – 16. Вона жартома зазначає, що працює "на сина", тобто значна частка її заробітку йде на гуртки та репетиторів для дитини.
"Я дуже люблю людей та намагаюсь ставитися до них так, як би хотіла, щоб комунікували зі мною. Навіть до прискіпливих пасажирів з важким характером звертаюся з усмішкою та гумором, тож до конфліктів ситуацію ніколи не доводжу", – ділиться секретом успіху.
Попри стереотипи щодо жінок за кермом, усі клієнти позитивно відгукуються про досвід поїздок із Тетяною.
Фотограф: Страхов Іван
Вона додає, що однією з переваг сервісу Uklon для драйверів та драйверок є те, що керманич може налаштувати під себе замовлення та вибрати райони, куди їхатиме.
"На великі відстані я не їду, на околиці чи за місто – теж. Свій «район» вже знаю досконало – де розташовані світлофори та де яка яма є. Але рух у місті аж ніяк не найкращий", – у щиро одеській манері каже Тетяна. – "Багато водіїв підрізають, обганяють, можуть не пропустити. Але я їжджу обережно, правил не порушую, навіть на прохання пасажирів", – з усмішкою додає вона.
Чоловіки в автопарку радо прийняли колегу. Тетяна згадує, що спершу мала маленький заробіток та постійно заїжджала на околиці. Її колега допоміг налаштувати застосунок Uklon для комфортнішого виконання замовлень.
Фотограф: Страхов Іван
Драйверка зазначає, що дехто з колег перейшов у категорію знайомих, з якими вона інколи зідзвонюється та обговорює робочі та життєві ситуації.
Драйверка розповіла, що має чимало схвальних відгуків від пасажирів. Один із найбільш пам'ятних – це від дівчини, що їхала з собакою. Вона написала, що це найкраща поїздка в її житті.
"Я дуже люблю тварин, тому для мене не важливо – котики, собачки чи їхній розмір. Ми з тією дівчиною проговорили про тварин усю дорогу, і її пес мене наприкінці облизав з ніг до голови", – зі сміхом загадує драйверка.
Тетяна додає, що теплі слова та гарні відгуки дуже мотивують працювати навіть тоді, коли, здавалося, немає настрою.
Драйверка: Олена
Київ
Стаж водіння: 26 років
Рейтинг: 4,99
Кількість поїздок: 1337
Чоловік Олени у 2000-х викупив земельну ділянку на Русанівських Садах у Києві та побудував там два будинки. Один із них здавали для відпочинку, тож багато клопотів з домоуправління лягло безпосередньо на плечі жінки. Разом із помічницею вони доглядали за житлом та присадибною ділянкою.
"У 2010-му у мене народилась онучка – доньці було лише 19 і вона мала продовжувати навчання. Тому я зайнялася вихованням, здоров'ям та освітою дитини. За 10 років її життя я опанувала ази терапевта, вчителя, тренера", – жартома зазначає Олена.
Але рік тому чоловік Олени подав на розлучення. Щоб мати додатковий дохід, вона розпочала співпрацю у ролі драйверки із сервісом Uklon. Згодом жінка влаштувалася ще на 2 роботи з гнучким графіком. Машиною користується разом з донькою, тому виїжджає на кілька годин, коли є час.
Фотограф: Дмитро Ларін
"Я за кермом вже 26 років. За останні кілька місяців опанувала стиль таксистів. Раніше я щиро не розуміла, чому вони такі нахаби, які постійно підрізають та різко обганяють. А тепер знаю – клієнта треба довезти безпечно, але швидко. Крім того, робота сильно виснажує, якщо проводити весь день за кермом!" – каже Олена.
Із мінусів роботи Олена також називає відсутність місць для паркування, громадських вбиралень та сидячий образ життя. А найбільшою проблемою для автомобіліста – затори на дорогах.
Фотограф: Дмитро Ларін
"Я хочу зауважити, що вдячна кожному клієнту, який сідає до мене в авто. Я люблю говорити з людьми, але лише тоді, коли вони налаштовані на діалог. Хочу зазначити, що ніколи не чекаю на чайові.

Водночас робота в сервісі – це не золота жила, це – праця, яка крім заробітку має свої витрати. Наприклад, гроші, які я отримую за поїздку, – це не чистий прибуток, адже треба вирахувати амортизацію авто та паливо. Але якщо розглядати роботу за кермом як підробіток – це чудовий варіант", – розповідає драйверка про співпрацю з Uklon.
Жінка додає, що сам сервіс – зручний як для водіїв, так і для клієнтів.
"Робота у сфері обслуговування має свої нюанси. Наприклад, треба вміти надавати послугу для клієнта, не втрачаючи почуття гідності.

Щоб заробити більше доводиться прокидатися о 5 ранку – коли поїздки дорожчі через меншу кількість водіїв. Те саме й ввечері, ближче до комендантської, коли клієнти хочуть потрапити додому", – каже Олена.
На питання чого вона боїться, жінка зі сміхом відповідає: "Нічого".
Фотограф: Дмитро Ларін
"Замовлення ще ніколи не скасовували через те, що за кермом жінка. Навпаки, дівчата та жінки дуже тішаться мені, бо для них це – безпека та комфорт", – зауважує драйверка.
Колеги-чоловіки в автопарку дуже позитивно сприймають жінок у колективі. Якщо сідають до неї як пасажири, то діляться секретиками та лишають чайові.
Драйверка: Тетяна
Полтава
Стаж водіння: 12 років
Рейтинг: 4,97
Кількість поїздок: 4007
У Тетяни з Полтави є двоє синів та мама-пенсіонерка, тож жінка – єдина годувальниця в сім'ї. До 2020-го вона працювала в АТБ та їздила у Чехію на заробітки, але через пандемію COVID-19 повернулася в Україну.
"У 2020-му син пішов у перший клас, тож мені був потрібен гнучкий графік. Так я працюю драйверкою вже четвертий рік – кожного дня з 6 ранку до комендантської години з перервою на обід", – каже жінка.
Тетяна зазначає, що грошей вистачає, але хотілось би отримувати більше. Нині драйверка працює в автопарку, який співпрацює з Uklon.
Фотограф: Гнидін Роман
"Мені було важко змиритися з роботою за кермом в сервісі, зокрема й через страх. Я боюсь п'яних і неадекватних пасажирів, але доводиться пересилювати себе", – говорить вона.
На випадок небезпеки функціонал застосунку Uklon передбачає можливість скористатися "кнопкою СОС" екстренне повідомлення про необхідність допомоги. Також Uklon забезпечує страхування життя та здоров'я всіх учасників поїздки на випадок дорожньо-транспортних пригод на суму до 1 млн грн на кожну подорож.
Фотограф: Гнидін Роман
Водночас за ці 3 роки роботи ще жодного разу клієнти не відмовились їхати з жінкою, навіть навпаки – раділи драйверці.
"Я з дитинства хотіла водити авто, мені навіть снилось, як я їду за кермом. Коли ж була дитиною, то часто просилася сісти на водійське крісло, щоб потримати кермо та помріяти", – згадує драйверка.
Тетяна зазначає, що поїздки за місто вона не бере з міркувань безпеки. Але додає, що колеги-водії на початку її "кар'єри" всіляко підтримували драйверку. Коли в автопарку бачили, що Тетяна їде за місто – дзвонили їй та перепитували чи вона в безпеці.
"Найбільше позитивних відгуків я отримую від жінок – вони кажуть, що зі мною спокійніше, безпечніше та впевненіше їхати", – натхненно додає драйверка.