Як Facebook зіпсував своїм юзерам Різдво, або Увага, за вами стежать

4
10 грудня 2007

Залишатися анонімним у глобальній мережі Інтернет стає все важче. Якщо ви думаєте, що, зареєструвавшись на якомусь сайті під вигаданим ніком, вас ніхто не впізнає, ви дуже помиляєтесь.

Так, в Інтернету є вуха, очі, а головне - системи, які сканують інформацію про юзерів. Зазвичай, таким чином рекламодавці намагаються вивчити персональні смаки їхніх потенційних клієнтів. Проте де гарантія, що інформація про вас буде використана виключно у "мирних цілях"?

Підтвердженням небезпеки Інтернету став скандал, що розгорівся навколо так званої соціальної мережі Facebook.

Цей сайт дозволяє зареєстрованим юзерам шукати своїх знайомих, колишніх однокласників і навіть просто однофамільців та обмінюватися з ними повідомленнями. 

Проте останнє нововведення Beacon, запущене Facebook місяць тому, змусило понервувати чималу частину користувачів цього сервісу.  

Справа в тому, що нова технологія ділилася інформацією про користувачів. Інтернет-магазини вміщували коди юзерів у свої системи, і коли користувачі Facebook робили якісь покупки, ця інформація ставала доступною всім іншим.

Особливо юзери обурювалися тим фактом, що відключити Beacon не можна і тим, що інформація про покупки з'являлася в стрічках новин друзів.

Пізніше виявилось, що Beacon здатний відстежувати дії користувачів навіть в тому випадку, якщо вони завершили сеанс роботи в Facebook.

Останньою краплиною, що переповнила чашу терпіння користувачів сервісу, стала відкритість інформації про те, що вони купують друзям та рідним на Різдво та Новий рік. 

У мережі почали виникати групи протестуючих юзерів, число яких у результаті досягло 54 тисяч з 21 мільйону користувачів Facebook.

Усе завершилося тим, що голова і засновник Facebook Марк Цукерберг вибачився перед своїми клієнтами.

"Ми просто зробили погану річ і приносимо свої вибачення за це", - заявив Цукерберг.

"Коли ми задумували Beacon, наша мета була створити простий продукт, який би дозволяв юзерам ділитися інформацією про сайти зі своїми друзями", - пише Цукерберг, додаючи, що його команда просто "втратила баланс".

Після скандалу Facebook дозволив користувачам відключати Beacon.

Історія з Facebook змусила юзерів з усього світу замислитися над тим, хто контролює їхнє Інтернет-життя. 

Ще одне питаннячко нещодавно підкинули й користувачам "Живого журналу", серед яких, до речі, чимало українців.

Після продажу LJ російській компанії "Суп" в мережі почали ширитися чутки, що тепер Інтернет-спільноти опиняться під контролем російської влади.

Так це чи ні, поки сказати важко. Проте місяць тому російський сегмент "Живого журналу" отримав першу неприємність.

У День народної єдності 4 листопада у Росії також пройшов Рух проти нелегальної імміграції, так званий "Російський марш", який широко анонсувався через LiveJournal.

Саме цього дня російський "Живий Журнал" чомусь помер. Власники компанії "Суп" пояснили це збоями в електропостачанні.

Цікаво, чи будуть російські власники LJ вирубати "рубильник" й українським блоггерам? Ну, наприклад, під час чергових виборів? 

За матеріалами Daily Telegraph, "The Facebook Blog", "Утро.ру"

powered by lun.ua