Доля ретро-тролейбусів: музей або металобрухт

50
11 лютого 2008

У багатьох містах Європи, у тому числі й у Москві, є музеї натурних експонатів міського транспорту. Ці машини показуються на міських святах, а на деяких із них можна навіть покататися. На жаль, у Києві подібний музей поки не створено.

Проте у нас є унікальні тролейбуси, які вже не їздять на міських маршрутах, але про які добре пам'ятають старожили. Як повідомляє один із наших читачів В'ячеслав, кілька таких свідків минулого зараз стоять на території тролейбусного депо № 1 по вулиці Червоноармійській.

Від деяких із них не залишилося майже нічого, вони вже ніколи не зможуть провезти пасажирів київськими вулицями. Інші з останніх сил надають технічну допомогу своїм молодшим, але менш зносостійким "братам". Треті використовуються людьми як житлові приміщення.

Але усі вони через кілька років, напевно, зникнуть назавжди. Хоча могли б зайняти гідне місце в музеї міського транспорту. От перші три претенденти на металом, які при прихильності столичної влади, можуть стати першими музейними експонатами.   

Тролейбус МТБ-82 № 50. Фото надане автором

Перший претендент - це тролейбус МТБ-82 № 50, що їздив у якості екскурсійного у 80-і роки. Ці тролейбуси масово з'явилися у другій половині 40-х років і прослужили в багатьох радянських містах до середини 60-х. 

Колись чепурний, жовто-червоний "рогатий" зараз являє собою жалюгідне видовище. Від нього залишився один кузов, мотора вже немає, відсутні шибки. Крім того, немає ще і передніх коліс. Ясно, що тролейбус сам пересуватися вже не зможе.

"Шкода 8Тр" Т-3. Фото з сайту "Київський тролейбус"
Другий тролейбус - , який працює як технічна допомога. Це перша модель імпортного тролейбуса із Чехословаччини, що з'явилася в Києві у 1960 році.

Зараз він поки що на ходу, але, схоже, незабаром буде нікому не потрібний. Цікаво, але практично ніде у світі вже не залишилося ходових тролейбусів цієї моделі!

І, нарешті, третій тролейбус - це, що останнім часом використовувався як їдальня. Всі кияни ще пам'ятають біло-червоні, синьо-жовті і найпоширеніші - червоно-жовті тролейбуси цієї моделі, які працювали у Києві з початку 1960-х до середини 1990-х років. Навіть сьогодні старенькі "Шкоди-9Тр" ще працюють у Криму, Рівному, Тернополі, Чернівцях.

"Шкода 9Тр" ПС-1. Фото з сайту "Київський тролейбус"
На жаль, виходить так, що в погоні за закупівлею нових низькопольних тролейбусів ЛАЗ "ветерани" виявилися нікому не потрібні, і їх у будь-який момент можуть порізати на металобрухт.

Крім того, після переїзду першого тролейбусного депо з вулиці Червоноармійської на нову територію біля Теремків ретро-тролейбуси вирішили туди не забирати.

Щоб врятувати ці ретро-машини, у першу чергу, необхідно перевезти їх у безпечне місце, а потім - цілком відновити та створити музей. Великих зусиль тут не потрібно, потрібно бажання міської влади.



powered by lun.ua