Пірати ХХІ століття обирають автомати та мобілки

133
7 квітня 2008

Новина про захоплення піратами французького судна Le Ponant (Зефір) з українцями на борту багатьом видалась екзотичною: одна справа Джек Горобець на екрані в кіно, інша справа - його товариші по ремеслу в реальному житті.

Зрештою, вже ХХІ століття, невже ще й досі хтось плаває в морях під прапорами Веселого Роджера?

Пірати ХХІ століття зовсім не романтичні. Прапори з кістками і черепом їм не потрібні, карти для пошуку скарбів - теж. Але, як і сотні років тому, у них починають чесатись руки, коли вони бачать судно з ймовірними грошенятами на борту.

Сучасні пірати озброєні здебільшого автоматами чи чимось аналогічним, мають мобільні телефони, не валяються на палубі в напівпритомному від кількості випитого рому стані. Дуже прагматичні та добре зорганізовані. Під час передачі викупів за викрадені судна, діє цілий ланцюг посередників морських розбійників. Як в кіно.

Небезпечні води

Дані Міжнародного Морського бюро (ІМВ) свідчать не лише про збільшення чисельності піратських нападів у світі (на 10% у 2007 році), але й про різке збільшення кількості випадків насильства та вбивства моряків.

Сучасні пірати краще озброєні, вони діють нахабніше і не вагаючись нападають на членів екіпажів, стріляючи в них, вбиваючи, калічачи. В 72 випадках пірати стріляли в членів екіпажу (це на 35% більше, ніж в 2006 році). В 2007 році від насильства з боку піратів постраждало 64 моряка, а в 2006 їх було 17.

Щотижня у світі відбувається більше двох піратських атак на морські судна. Викупи суден недешеві та вимірюються сотнями тисяч доларів. Так, російський буксир "Світцер Корсаков" був звільнений піратами в березні цього року за винагороду в 700 тисяч доларів.

При цьому, з членами екіпажу судна послідовники Чорної Бороди не церемонились. За словами члена екіпажу Фреда Парле, пірати ні на секунду не залишали людей на самоті, постійно нагадуючи їм, що їх чекає, якщо власники відмовляться заплатити викуп.

Сучасні пірати доволі активні. Влада Сомалі каже, що не може не можуть впоратися своїми силами з піратами, оскільки у злочинців швидші судна, і краща зброя. Фото www.boingboing.net
Та й поведінка сучасних піратів більше нагадує напади з голлівудських бойовиків. Поклавши екіпаж корабля на палубу обличчям вниз, поганою англійською вони кричали "Тільки ворухнись - і ти труп!" та "Ми тебе вб'ємо!"

Членам екіпажу пасажирського катера, який вийшов у море з порту Маубан 17 березня пощастило менше.

Коли судно було вже далеко в морі, двоє пасажирів дістали зброю і оголосили катер захопленим. Спочатку бандити застрелили трьох осіб з екіпажу, в тому числі капітана. Потім - вистрелили в ще двох. Це криваве дійство було пограбуванням...

Напади на кораблі, за даними Міжнародного Морського бюро (ІМВ), відбуваються найчастіше на берегах Нігерії, Індії, Індонезії, Танзанії та Перу (дані за 2008 рік).  У водах Сомалі, де пірати захопили згадане французьке судно з українцями на борту, за минулий рік відбулось більше 20(!) піратських атак.

Місцева влада змушена визнати, що не можуть впоратися своїми силами з піратами, оскільки у злочинців швидші судна, і краща зброя.

Українські заручники

Українці не вперше опиняються в полоні морських розбійників. 14 січня 2002 року у водах Сомалі було захоплено судно "Принцеса Сара". Серед членів екіпажу - 8 українців. За звільнення моряків пірати вимагали 200 тисяч доларів.

18 жовтня 2005 року у цих таки водах Сомалі пірати напали на судно "Панагія", на якому було 22 українських моряка. За них вимагали викуп 700 тисяч доларів. За останні 5 років українців брали у полон7 і біля берегів Бразилії. Гвінеї та Нігерії, повідомляють "Подробности".

Точна кількість українців на борті яхти Le Ponant не відома. За останніми даними, серед членів екіпажу захопленої біля Сомалі яхти - близько 10 українців та 22 французи. Шестеро членів екіпажу яхти - жінки.

Ось таку яхту з українцями на борту захопили пірати. Фото www.odin.tc
Представники французької влади вже вийшли на зв`язок з піратами, для спостереження за яхтою було направлено фрегат французького флоту і військовий вертоліт.

Міністр закордонних справ Франції Бернар Кушнер повідомив, що переговори з піратами можуть затягнутись. Він не виключає, що піратам заплатять викуп.

Компанія, якій належить трьохщоглова яхта класу люкс Le Ponant, повідомила родичам членів екіпажу, що пірати ставляться до полонених добре. Вони всі разом, їм дали сніданок і дозволили вранці вмитися. Однак, наскільки добре жилось українцям в піратському полоні дізнаємось лише тоді, коли їх звільнять і про деталі захоплення судна розкаже екіпаж.

До речі: Чи знаєте, ви, що пірати були доволі добре організованими групами. Вони підкорялись певним принципам та своєму капітану, однак за допомогою системи "стримувань і противаг" обмежували владу свого вожака.

Професор Університету Джорджа Мейсона Пітер Лісон переконує, що на їхніх суднах в період Золотого віку (1690-1730) панувала справжнісінька демократія: не було ніякої расової чи релігійної нетерпимості, існували чіткі закони, під якими підписувались всі члени екіпажа, посада капітана в мирний час (інший капітан керував судно під час нападів) обиралась шляхом загального голосування.

Крім того, не всі вони були хронічними алкоголіками і психічно неврівноваженими типами (а саме такими їх представляє кінематограф). Один з найвідоміших і найуспішніших піратів Бартоломео Робертс у 1719 році заборонив на своїх кораблях азартні ігри в карти і кості, не дозволяв приводити на корабель жінок, битись на кораблі. О восьмій вечора на кораблях Роберта гасили світло. Сам капітан пив лише чай!

powered by lun.ua