Чим і кому вигідні дешеві авіаперельоти?

20
27 травня 2008

Кожен, хто регулярно буває в Європі чи розвинених країнах Азії, чудово знає про супереконом пропозиції авіаперевізників. Скажімо, з Варшави до Афін можна полетіти літаком із вишуканим інтер'єром за кілька сотень євро, а можна скористатися "лоу костом" і заплатити всього 30 євро в один бік.

Пропозиції на західних інтернет-сайтах просто вражають. Найпривабливіші ціни - на найбільш завантажених рейсах. А оскільки вся Східна і Центральна Європа працює у Великобританії, то дістатися повітряним шляхом із Варшави до Лондона можна за скромних 20 англійських фунтів.

Літають "бюджетними" в Індії, Таїланді, Китаї, Єгипті та сотнях інших держав, причому навіть деяких африканських. Україна ж довгий час міцно перебувала за бортом цієї послуги.

Першою ластівкою "лоу кост" перевезень мав стати балтійський напрямок. Щоправда, вартість квитка до Таллінна чи Риги - близько 500 гривень в один бік, якщо купувати дуже заздалегідь й обирати неходові дні, важко порівняти з класичними поняттями "лоукостівських" тарифів.

Як уже писало "Життя", нещодавно на український ринок вийшла угорська компанія "Візз Ейр". Вона вже утворила своє дочірнє підприємство, отримала необхідні дозволи, домовилася з аеропортами, замовила літак і навіть провела презентаційний політ. З 11-го липня вона розпочинає регулярні польоти з аеропорту "Бориспіль".

До речі, компанія возитиме пасажирів не тільки зі столиці до Львова, Одеси і Сімферополя, також з'єднає між собою Львів і столицю Криму, а з осені планує відкрити рейси до Лондона, Мілана та Дортмунда.

Чому "лоу кости" такі прибуткові?

Вважати, що «лоу кости» - це щось на кшталт добродійної допомоги пасажирам - значить, дуже помилятися. Так само, як і бути переконаним, що низькі ціни означають малі прибутки. Насправді дешеві авіаперевезення - це дуже рентабельний бізнес, пише "Україна молода". 

Найбільші світові бюджетні перевізники користуються різними методами зниження собівартості. Перший - використовують тільки нові, місткі літаки з ощадливими двигунами. Це значить, що такі лайнери потребують менше пального, мінімум витрат на ремонт та обслуговування та можуть перевозити більше пасажирів. А чим більше пасажирів, тим дешевший борт.

 Визначене місце на борту "лоу костів" також не передбачено - хто перший зайшов, той і зайняв крісло біля ілюмінатора. Фото meridian-travel.ru

Наступна стаття економії - "лоу кости" намагаються приземлятися не на головні аеропорти міст, а шукати досить віддалені літовища, що беруть значно менші гроші за обслуговування. Пасажирам бюджетних компаній, які ретельно планують витрати, цей пункт треба враховувати - інколи доїхати з літовища до міста буде дорожче, ніж долетіти до нього з іншої країни.

Найпростіший приклад: акційний тариф із Варшави до Осло обійдеться мандрівникові у 18 євро. А щоби доїхати до міста, він має заплатити 19 європейських грошових одиниць.

Але для українських бюджетних авіапасажирів, використовувати цю схему в нашій країні важко через жалюгідний стан периферійних аеропортів та злітно-посадкових смуг, бо не кожна зможе прийняти місткий "Боїнг" чи "Ейрбас", що ними зазвичай літають дешеві авіакомпанії.

Ще одне джерело економії - інтенсивність польотів. На відміну від повітряних суден традиційних компаній, які знаходяться у повітрі 8-9 годин щодоби, "лоу кости" проводять у небі 13-14 годин. Час стоянки в аеропорту - за нього авіакомпанії змушені платити - "бюджетними" скорочують до майже фантастичних 30 хвилин.

Ще одна вимога - жодних паперових квитків. "Тікети" зазвичай можна придбати лише в інтернеті. Здається, дрібниця, але свої 15 відсотків вартості на цьому авіакомпанія економить. Визначене місце також не передбачено - хто перший зайшов, той і зайняв крісло біля ілюмінатора. Безкоштовно на борту можна хіба що піти в туалет та дивитися у вікно. За все інше - додаткова оплата, причому немала.

Тому перед польотом варто добре пообідати. Адже на борту у "лоу костів" їдять тільки за гроші, причому захмарні. Скажімо, угорсько-польський "Візз Ейр" із задоволенням пригостить вас чаєм за 2 євро, маленькою пляшкою мінералки, кока-коли - за таку ж ціну, склянкою вина із картонної коробки - за 4 євро. Обід, що включає у себе сендвіч, маленьку банку пива та вафельку, коштує 7 євро.

Існують у "бюджетників" доволі милі додаткові послуги. Скажімо, за додаткову плату вас можуть пустити на борт першим - будете мати кілька хвилин, аби обрати краще місце. За 39 гривень можете замовити собі "додаткове місце для ніг". Та найголовніше, що оплачений квиток здати назад - помінялися плани тощо - практично неможливо. Такий підхід, за твердженням експертів, дає "лоу костам" непоганий прибуток.

Хочете, аби замість вас полетів хтось інший? Збір - 312 гривень. А безпосередньо в день вильоту квиток бюджетної компанії обійдеться у 1,5-2 тисячі гривень. Не дивлячись на вищеперераховані складнощі при купівлі квитка та деякі незручності під час перельоту, "лоу кост" послуги дійсно обійдуться дешевше за звичайні рейси. Так, за найдешевший квиток на подібний літак пасажир заплатить всього 79 гривень.

Про основні тарифи та умови замовлення квитків на "лоу кост" рейси читайте тут.

powered by lun.ua