Як не зіпсувати довгоочікуваний відпочинок через турфірми?

60
19 червня 2008

При цьому турфірма відмовляється приймати претензії, перекладаючи всю відповідальність на приймаючу сторону.

Сто сімдесят сім українських туроператорів позбулися цього року ліцензій на здійснення своєї діяльності. У державній службі туризму і курортів, яка відкликала ліцензії, вважають, що фірми порушували законодавство і не могли гарантувати туристам належний рівень послуг.

На ринку туристичних послуг України нині працюють біля двох з половиною тисяч туроператорів. Більшість з них лише називаються "операторами", але не є такими.

По суті, такі фірми є турагенствами, бо не мають блоків місць на літаках та в готелях, самостійно не формують тури, а лише просувають і реалізують готові туристичні пакети. Адже треба заздалегідь заплатити за місця відпочинку, чартерні авіарейси, а якщо таких обігових коштів немає, то підприємство не може отримати конкурентний продукт.

А невисока вартість ліцензії - 340 гривень - дає можливість для існування "випадкових" фірм, які не можуть забезпечити людей якісним відпочинком, каже Леонід Матвєєв, начальник відділу контролю за туристичною діяльністю при КМДА.

За словами Ігоря Голубахи, голови асоціації туроператорів України, на сьогоднішній день законодавчі вимоги, необхідні для здійснення туристичної діяльності, є недосконалими. Наприклад, мінімальний розмір фінансової гарантії операторів - 20 тисяч євро - не може покрити всі видатки.

Адже навіть за невиліт одного літака чи неповернення одного автобуса з-за кордону відшкодування для туристів значно більші. У Росії сума фінансової гарантії, яка надається туристам, більша в 10 разів, ніж в Україні.

Нині в Україні такого відвертого обдурювання туристів, як це було ще років сім тому, вже немає, вважає головний редактор одного з туристичних журналів Леся Москаленко. Ринок став цивілізованішим, проте в кожного знайдуться знайомі, яким довелося жити в умовах, схожих на поганий радянський піонерський табір, та витратити декілька днів своєї поїздки на тривалі суперечки з адміністрацією.

Шпаргалка для туриста

Отже, як захиститися від горе-операторів? Наскільки реально отримати відшкодування збитків за поганий сервіс?

Можна запобігти неприємностей ще на Україні, а саме:

1. Слід відповідально поставитися до вибору турфірми: вивчіть ринок туристичних послуг в Інтернеті й пресі, зверніться за рекомендаціями до знайомих, які вже не раз відпочивали за кордоном. Якщо турфірма видає власний журнал, веде передачу на ТБ - це добрий показник того, що вона міцно стоїть у сфері туристичного бізнесу.

2. Уважно читайте угоду, в якій прописуються всі дрібниці, що можуть викликати якісь суперечності, все, що обіцяють на словах працівники фірми і відображено в рекламних проспектах приймаючої сторони.

Ще один обов'язковий документ - туристичний ваучер. Він є підставою для отримання туристом послуг, зазначених у договорі. Саме ці документи можуть стати фактичною підставою для розгляду позову у суді.

3. Документи мають видаватися в офісі фірми, а не в аеропорту, що виключить ситуацію, коли за годину до виліту виявляться помилки у ваших документах.

4. Запасіться адресою і телефонами посольства або консульства України в тій країні, куди їдете.

5. Не варто чекати на зовсім "гарячі" тури - саме в них практикують зміну готелю у Турції. Скористайтеся спецпропозиціями, що виходять за півтора-два тижні до вильоту.

Сам собі туроператор

Якщо ж, приїхавши до готелю, ви бачите, що умови відпочинку не відповідають обіцяним турагентством, необхідно зафіксувати на фото- чи відеокамеру погані побутові умови чи неякісні харчі і з цими доказами прямувати до турфірми. Коли докази чіткі, зазвичай справа не доходить до суду - фірма компенсує нанесені збитки.

У нагоді стануть будь-які документи: чеки на всі послуги, що за договором включалися в пакет послуг, а натомість були сплачені вами; довідку від адміністрації при явному незбігу "зірковості" готелю або номера.

Отримати компенсацію цілком реально, каже юрист, голова товариства захисту прав споживачів Владислав Адрющенко.

На жаль, в українців ще немає культури захисту своїх прав, а безвідповідальність - це те, чим грішать навіть солідні турфірми і потужні авіакомпанії в Україні, кажуть знавці туристичного бізнесу.

Тож найкращий спосіб уберегтися від неприємних несподіванок - це власноруч застрахуватися, забронювати номер у готелі, розрахувати переліт і придбати квитки. Наслідком ваших часових витрат і марудної праці буде та сама стовідсоткова якість відпочинку.

За матеріалами "Радіо Свобода" та Громадської ініціативи "Турист туристу про туризм"

powered by lun.ua