У пошуках залізничних квитків: спекулянти спритніші за пасажирів

6
26 червня 2008

На зустрічі з журналістами посадовці Південно-Західної залізниці та Українського Центру з обслуговування пасажирів оперували насамперед цифрами. Статистичні дані демонстрували зростання, збільшення та покращення усього, що стосується обслуговування пасажирів та їх можливостей успішно виїхати у відпустку й навіть повернутися назад.

15 пар додаткових потягів на найпопулярніші напрямки, 24 нові вагони, зокрема 2 для людей з обмеженими можливостями, причіпний вагон до Салоників з червня цього року. А ще, як розповіла начальник Українського центру з обслуговування пасажирів Ольга Левчун, багато нових точок продажу квитків.

"Понад 80 філій кас на сьогоднішній день ми відкрили по місту Києву. Ми акцентуємо відкриття таких кас у житлових масивах. Коли ми розпочинали цю акцію, у нас була лише 21 каса", - каже Левчун.

Практика, однак, іноді виявляється не такою рожевою. Квитків з Києва на потяги кримського та західного напрямків в касах майже не залишилось. Як розказали журналістам "Сегодня" в довідковій центрального вокзалу Києва, в Сімферополь, Севастополь та Івано-Франківськ залишилось небагато квитків та й ті на місця біля туалетів чи на найдорожчі СВ.

Золота доба спекуляції

І справа не тільки і не стільки в систематичному дорожчанні залізничних квитків - квитки швидко розкуповують перекупники та туристичні агентства, які потім перепродують їх вдвічі-втричі дорожче. Отже, й додаткові потяги проблему не вирішать - на них квитки дістати не простіше.

Оскільки квитки зараз не іменні, будь-хто може купити до 9 проїзних документів у будь-якому напрямку. А можливості організацій ще більші - адже їм дозволено оформлювати колективні заявки, навіть на кількадесят квитків.

Заступник начальника Південно-Західної залізниці Олександр Толкачов каже, що зараз просто наживатися на перепродажу.

"Туристична агенція бронює, викупає у нас якусь кількість проїзних документів, які потім перепродує на вторинному ринку. Тобто туристичні агенції почали працювати щодо перепродажу документів, так званої спекуляції", - говорить Толкачов.

Кореспондент "Сегодня" легко знайшов одного з спекулянтів на платформі перед відправленням севастопольського потягу №28. Жінка Валентина представилася провідником потягу й запропонувала квитки на будь-який день не лише в Севастополь, а й будь-яке місто, щоправда, за подвійною ціною (220 гривень).

Якщо ж перекупника немає на вокзалі, слід звернутися до таксистів на центральному вході вокзалу й запитати про квитки. Як переконалися журналісти "Сегодня", схема діє безвідмовно: за лічені хвилини таксист замовив квитки за телефоном. Потім спекулянт зателефонував сам і запропонував забрати квитки - за славнозвісною подвійною ціною.

Обхідними шляхами

Утім, автоперевізники говорять, що набагато легше дістатися до Криму на мікроавтобусі, які відправляються з центрального київського вокзалу до Сімферополя або Севастополя. Квитки можна забронювати за два-три дні. Коштуватиме така альтернатива потягу в середньому 200 гривень.

Маршрутку можна й орендувати у приватних перевізників, інформацію про котрих можна знайти в Інтернеті, магазинах спортивного спорядження та туристичних центрах. Оренда маршрутки до Ялти обійдеться в 1600-2200 гривень. При 18 пасажирах виходить в середньому по 100 гривень на кожного.

Повітряний шлях є найдорожчим: квитки від $148 в один бік. Аби полетіти в будні, варто замовляти квиток хоча б за тиждень. А от на вихідні квитки розкуплені на місяць вперед, повідомляють  в авіакомпаніях.

За матеріалами газети "Сегодня" та Radiosvoboda

powered by lun.ua