Штурм апеляціями не відбувся?

5
5 червня 2008

Саме така картина ситуації може скластись у пересічного українця, який уважно слідкує за подіями в країні. Насправді, інформаційне дзеркало дещо викривилось. Апеляцій наразі виявилось лише 600 на 800 тисяч (!) робіт. Тобто 0,075%.

Випускники вже отримали сертифікати з оцінками з трьох предметів (українська мова та література, математика та історія України). Отримавши документальне підтвердження своїх знань, учень у відповідній відомості ставить свій підпис і дату отримання сертифікату. Від цієї дати УЦОЯО відраховує рівно 5 днів, впродовж яких випускники можуть подавати апеляцію.

"На сьогоднішній день по попередніх підрахунків у нас 600 апеляцій на 800 тисяч робіт. Ми будемо розглядати кожну апеляційну заяву", - повідомила "Життю" прес-секретар УЦОЯО Валентина Ткаченко.

Втім, засідання апеляційної комісії ще не було. Але планується, що вчені мужі зберуться разом до кінця тижня.

"Ми залучаємо фахових спеціалістів, з академії педагогічних наук, викладачів вищих навчальних закладів, заслужених вчителів... це не працівники центру", - додала Ткаченко.

Чим саме незадоволені учні, теж наразі невідомо. Адже майбутні студенти заповнюють стандартний бланк апеляційної заяви, в якій вони лише просять провести "повторну ідентифікацію та оцінювання відкритої частини роботи", тому що з оцінками, вказаними у сертифікаті УЦОЯО з цього предмета, вони не погоджуються.

А в сусіда оцінка краща!

"Не можу зрозуміти, чому у мене оцінка 182 бали, і це 8 по 12 бальній шкалі, а у мого друга 178 і йому поставили 10 балів! Це ж маячня, а, може помилка", - цитує слова одного з апелянтів видання "Сегодня".

Справді, переважна більшість обурених батьків та їхніх дітей виступає проти незрозумілості таких оцінок.

"Найбільше люди ставлять питання з приводу співвідношення шкал. Перша шкала і друга шкала, тобто 100-200 балів, і 1-12 балів. Що, наприклад, у їхніх однокласників в одній шкалі результати гірші, а в іншій - кращі. Або ж навпаки", - розповідає Валентина Ткаченко.

"Ми роз'яснюємо, що немає співвідношення між цими шкалами. Що їх не можна порівнювати. Тому що за першою шкалою (100 - 200 балів) оцінюється виконання повністю всіх завдань тесту, які були (ця перша шкала - для подання документів у вищі навчальні заклади). А за другою шкалою (1-12 балів) оцінюється виконання завдань частини цього тесту (субтесту). За бажанням учня оцінку за субтест можна зарахувати  як результат державної підсумкової атестації", - роз'яснює далі експерт.

Дехто з випускників не вірить результатам тестування і таки подають апеляцію. Фото иwww.slavutaportal.com.ua
Тож, наприклад, з української мови оцінювались результати тільки з української мови (а не з укрмови і літератури), з історії України  оцінювались ті питання, які стосувались історії України ХХ та ХХІ століття (а не за період з найдавніших часів і до сьогодні). Тобто те, що виноситься на підсумкову атестацію.

Простіше кажучи, перша шкала - це повна оцінка, а друга шкала - це частина  першої, і ніяких аналогій тут не має бути.

Зрештою, у тестах з математики, наприклад, включено 6 завдань, які відповідають програмам загальноосвітніх шкіл, але мають вищий рівень складності (це для тих, хто вступатиме у вузи з профілюючим предметом "математика").

Однак розв'язання подібних завдань не є обов'язковою вимогою програми державної підсумкової атестації, що проводиться в загальноосвітніх школах, тому з цілісного тесту виокремлено 30 завдань, які відповідають цій вимозі.

"Багатьом людям, які отримують такі роз'яснення, стає все зрозуміло, і вони не подають апеляції. Деякі ж вважають, що вони написали краще", - зауважує Валентина Ткаченко.

Втім, варто пам'ятати, що якщо вже ви вирішили подати апеляцію, то роботу перевірятимуть повністю заново. А це означає, що оцінка теж може бути іншою...

Перевір вчителя

Як зазначається на офіційному сайті УЦОЯО, апеляційна експертиза результатів зовнішнього незалежного оцінювання поділяється на два етапи: технічна та предметна експертизи.

Технічна експертиза здійснюється з метою перевірки правильності визначення результату зовнішнього незалежного оцінювання під час автоматизованої обробки бланків відповідей та його персоналізації.

"Щодо помилки комп'ютера, то програма розроблена таким чином, що помилка виключена", - повідомила нам Валентина Ткаченко.

Предметна експертиза здійснюється з метою встановлення об'єктивності перевірки відповідей на тестові запитання відкритого типу.

Щоб об'єктивно оцінити роботу випускника, її читатимуть не менше, ніж три фахівця. Предметна апеляційна експертиза здійснюється з використанням кодованої копії бланку відповіді, зробленої до її перевірки екзаменаторами.

І вже написавши заяву про апеляцію та віддавши її представникам УЦОЯО, чекати доведеться не довго. Її мають розглянути впродовж 10 днів. Так принаймні обіцяють.

powered by lun.ua