Між діабетом та порушенням біоритмів виявили зв'язок

— 9 грудня 2008, 11:37

До таких висновків прийшла міжнародна група дослідників з Великобританії, Франції, Канади та Данії, повідомляють "Медновости" з посиланням на журнал Nature Genetics.

Численні статистичні дослідження свідчать про зв'язок діабету, ожиріння та серцево-судинних захворювань з порушенням сну. Відомо також, що гормон інсулін, з недостатністю якого пов'язаний цукровий діабет, також виробляється в різній кількості у різний час. Дані, отримані авторами нового дослідження, свідчать про те, що ці всі ці порушення пов'язані між собою на генетичному рівні.

У поле зору вчених потрапила мутація rs1387153, зв'язана з геном MTNR1B. Цей ген контролює активність гормону мелатоніну, що, у свою чергу, регулює добові ритми, у тому числі періоди спання.

[L]При аналізі геномів великої групи добровольців вчені виявили, що мутація rs1387153 статистично пов'язана з підвищеним рівнем глюкози в крові.

На наступному етапі вчені оцінили частоту цієї мутації у 6 тисяч французів та датчан, хворих на діабет другого типу, і в 9 тисяч здорових жителів цих країн. Виявилось, у діабетиків вона зустрічалася значно частіше, і її наявність була пов'язана з 20-процентним збільшенням ризику розвитку діабету 2-го типу.

За словами авторів дослідження, збільшення даних про генетичні причини діабету дозволяють розраховувати на появу надійних генетичних тестів для виявлення людей з підвищеною схильністю до цього захворювання.

Крім того, знання про зв'язок діабету з порушеннями регуляції добових ритмів дозволяє науковцям сподіватися на появу принципово нових методів лікування цього захворювання.