Передача влади від однієї горілки до іншої

В Росії існує давня політична традиція називати горілку іменем популярного політика - так, свого часу популярною була горілка "Столипін". Тому невдовзі після висування Дмитра Медвєдєва в президенти Росії, завбачливі підприємці почали реєструвати пов'язані з його прізвищем торгові марки: "Цар-ведмідь", "Медвєдка", "Медвєдєвка", "Володя і ведмеді", "Російський ведмідь".

У виробництво горілки з них поки що запущене лише одне - "Медвєдєвка", при цьому експерти сумніваються у швидкій успішності цього бренду.

Так, коментуючи ситуацію Gazeta.ru, Алекс Брендлаб, президент брендингового агентства BrandLab зазначив: "Що буде потім, буде залежати від політичних успіхів самого Медвєдєва... його вплив на продажі однойменних горілок буде величезним. Бо покупець голосує за лідера купівлею його горілки".

А при цьому необхідно зауважити, що Володимир Путін є сьогодні найбільш сильною фігурою при владі, і тому "Путінка" залишатиметься більш популярною, ніж горілка імені президента.

Ця горілка з'явилась у Росії пару місяців тому. Фото газети "Ведомости"

Загалом російські політики рідко реагують на рекламний креатив, і це викликає підозри в їхній зацікавленості в існуванні подібних продуктів.

Щоправда, зацікавленість ця несе не приватний характер, а іміджевий - в Росії горілка є популярним продуктом, отже, за умови гарної якості може принести додаткові дивіденди політику.

Поціновуються і супутні товари.

Так, в Росії продається консервація з назвою "Путін" на фоні двоголового орла, яку випускає "Російська консервна компанія": баклажани по-домашньому, аджика, перець тощо. Насправді марка називається "Пуін", а позаду знаходиться стилізований меч у формі літери "Т", і двоголовий орел відрізняється від офіційного гербу. Тому нібито проблем у компанії не виникало.

Натомість випуск в 2004 році зубочисток з портретом Путіна та закликом голосувати за нього викликав негативну реакцію Кремля та офіційний лист з проханням припинити випуск продукції, на яку не було отримано згоди. Таким чином, певна тенденційність у ставленні колишнього президента до використання свого імені все ж існує.

А от запідозрити Путіна чи Медвєдєва у комерційній чи іміджевій зацікавленості в існуванні таких продуктів досить складно - вони мають достатньо потужніших ресурсів. Інші ж російські політики докладають максимум зусиль для популяризації свого імені на поличках крамниць.

Так, Михайло Горбачов давно зареєстрував бренди Gorbachev та Gorbi, які використовувалися у рекламі компанії Pizza Hut

Володимир Бринцалов свого часу випускав горілку свого імені, яка була досить популярна в 90-х роках.

Володимир Жириновський випускає горілку ("Жириновський", "Сибірська Жириновська"), шампанське, парфуми ("Жириновський for men"), морозиво ("Жирик").

За чутками, може з'явитися і горілка "Зюганов" на честь лідера російських комуністів. Звичайно, всі ці продукти не є настільки популярними, як самостійні комерційні марки, однак вони приносять додатковий процент до обізнаності населення із тою чи іншою фігурою. Побачать не на телеекрані, так хоч на столі - ось слоган сучасних публічних діячів.

Як уберегти товар від політики

Видається, що пов'язування політики і комерційних продуктів - це є виключно пострадянська особливість. Закордоном політика вважається занадто ризикованою і плинною сферою, тому віддавати свій продукт в руки людини, яка завтра може втратити все під час чергового політичного скандалу - це надзвичайно рідкісне явище.

Як правило, імена та портрети політиків використовуються закордоном в бізнесі лише під час виборчих кампаній - на різноманітних супутніх товарах: чашках, прапорах, футболках, календарях тощо. Саме в цей період популярність політиків дає можливість збільшити популярність продукту.

Також, звичайно, бувають випадки, коли бізнесмени в пориві любові до політика називають його іменем свій проект. Саме так буває із ресторанами, закусочними, які теж розглядаються як короткострокові проекти, і не можуть особливо постраждати від падіння рейтингів діяча. Недавній приклад перейменування американської закусочної із "Осами" в "Обаму" свідчить навіть про протилежне - позитивна політика знову в ціні.

[L]Також винятком є назви, які асоціюються з іменами політиків, популярність яких витримала випробування часом: Че Гевара, Махатма Ганді. Ці персони активно використовуються в рекламних акціях навіть великих транснаціональних компаній.

Між тим, закордоном абсолютною популярність користується називання продуктів іменем власника - те, чого вітчизняні підприємці надзвичайно бояться. І мова не лише про алкогольні напої, пиво, цукерки чи ресторани - але про більшість товарних категорій.

Так, до 90% юридичних та рекламних компаній, 70% банків носять імена своїх партнерів. Джек Траут, автор багатьох книжок з маркетингу, навіть радить називати свою компанію своїм іменем: це означає репутацію і викликає довіру.

Відповідно до досліджень компанії DNS Marketing іменні марки запам'ятовуються з першого разу на 25-30% краще, ніж усі інші. В основі такої персоналізації - емоційна симпатія до "живого" логотипа і назви.

Однак у випадку політика така симпатія може дуже швидко обернутися на протилежні почуття - і це може загубити продукт, в який виробник вклав немаленькі гроші.

Усі фото "Комсомольской правды", пользователя liveinternet.ru Kanoo, popsop.ru, russianvodka

Реклама:

Головне сьогодні