Скандальний лікар запевняє, що може клонувати людину. Відео

Процедуру клонування зняв на камеру незалежний режисер-документаліст, повідомляє The Independent.

Пацієнтами Завоса стали три одружені пари та одна незаміжня жінка. Вони - вихідці з Британії, США та однієї з країн Близького Сходу (якої саме - не відомо).

Батьки заплатили за процедуру клонування близько 50 тисяч британських фунтів. Та жоден з клонованих ембріонів так і не призвів до бажаної вагітності.

Втім, Завос переконує, що це лише "перша частина" його спроб клонувати людину, використовуючи оболонку батьків.

Слід зазначити, що своїми експериментами американський вчений порушив суворе табу на імплантування клонованих ембріонів у матку людини. Адже у більшості країн така процедура є незаконною, а у Великобританії взагалі кваліфікується як кримінальний злочин.

Однак Завос проводив свої роботи в секретній лабораторії, яка, ймовірно, знаходиться на Близькому Сході, де немає заборони клонування. До того ж, натуралізований американець має декілька клінік у Кентуккі та на Кіпрі, де він народився.

Незважаючи на заборони та не надто вдалі спроби, вчений, який має 30 років стажу у сфері репродуктивної медицини і допомагав лесбіянкам, геям та іншим стати батьками, переконаний, що йому таки вдасться клонувати дитя.

"Абсолютно немає причин, чому це не трапиться", - сказав Завос журналістам. Просто наразі науковець не хоче поспішати.

"Якби ми інтенсифікували наші зусилля, то клонована дитина з'явилася б за рік-два, але я не знаю, чи ми можемо інтенсифікувати наші зусилля настільки сильно", - каже Завос і додає, що головне для нього не просто клонувати людину, а привести у світ здорову дитину.

"Мені здається, я знаю, чому жінки, які брали участь у експерименті, не завагітніли. Я думаю, обставини були не такими ідеальними, якими ми б хотіли, щоб вони були", - повідомив скандальний вчений.

Завос переконує, що безплідних батьків, охочих скористатись його послугами - безліч.

"Я отримую запити щодня. Станом на сьогодні ми отримали понад 100 заявок і кожна з них варта уваги. Критерієм є те, що клонування людини є єдиним виходом для пар, які спробували усі доступні методи для народження дитини", - поділився подробицями науковець.

"Нас не цікавить клонування Майклів Джорданів чи Майклів Джексонів. Багаті і знамениті у цьому не беруть участь", - запевнив Завос.

Інші відомі вчені дуже скептично оцінили новини Завоса. Вони кажуть, що клонована дитина може стикнутись з усіма тими генетичними проблемами та хворобами, які спіткали овечку Доллі, повідомляє The Daily Mail.

Зокрема, більшість експертів упевнені, що методи клонування не настільки вдосконалені на тваринах, щоб допускати клонування людини в репродуктивних цілях.

У свою чергу, Завос запевняє, що більшість проблем з клонування тварин, таких як вроджені вади, гіпертрофовані плоди, вже зведені до мінімуму.

Окрім цього, науковець також заявив журналістам, що створив клоновані ембріони з тканини трьох померлих людей, про що попросили їхні родичі.

Зокрема, Завос використовував клітини 10-річної дівчинки Кейді, яка загинула в автокатастрофі.

Вчений поєднав клітини померлих не з яйцеклітинами людини, а з яйцеклітинами корови, з яких була вилучена ДНК тварини. Таким чином вийшла модель гібриду людини з коровою, на якій можна вивчати методику клонування.

Дівчинка Кеді, яка загинула в автокатсатрофі, коли їй було 10 років

Скандальний лікар підкреслив, що зовсім не збирається імплантувати такі ембріони в матки жінок: вони призначені лише для експериментів.

Слід зазначити, що це не перша сенсаційна заява про клонування людини.

Вперше про зацікавленість цим питанням відкрито заявили у 1998 році той таки Завос і його партнер - італійський лікар Северино Антинорі.

Вони планували провести перший експеримент на морському судні в нейтральних водах, щоб уникнути можливого політичного втручання в заборонений експеримент.

Однак тоді у вчених нічого не вийшло і вони розійшлися, щоб окремо працювати над клонуванням. Щоправда, після цього і Завос, і Антинорі почали критикувати заяви одне одного про успішні експерименти.

Таким чином, обидва науковця постійно ведуть "війну" за право першим довести успішність клонування людини.

Це - клонований людський ембріон? Це недатоване фото було розповсюджене компанією Clonaid, яка займається клонуванням

Зокрема, нещодавно Антинорі почав запевняти, що ще 9 років тому клонував хлопчика та дівчинку. Наразі ці діти проживають у Східній Європі і не мають жодних проблем зі здоров'ям.

Однак надати докази вчений відмовився, мотивуючи це тим, що має зберігати конфіденційність.

Щож до Завоса, то хроніку його експериментів почав знімати документаліст Пітер Вільямс ще з 2003 року на замовлення каналу Discovery.

До того, у 2004 році Завос вже стверджував, що імплантував клоновані ембріони в матку жінки, але фактичних доказів так і не надав.

Наразі вчені та спеціалісти з лікарської етики спільно засудили ці експерименти американського науковця.

До того ж, у науковому світі дуже скептичне ставлення до заяв Завоса. Зокрема, провідні спеціалісти з лікування безпліддя запевняють, що Завос до цих пір не підтвердив свої гучні заяви науковими даними.

Адже американець зовсім не публікує висновки своїх експериментів у наукових журналах.

"Він користується надіями бездітних пар як трампліном для своїх амбіції", - обурюється Аластейр Кент, директор благодійної організації Genetic Interest Group, яка допомагає родинам, що страждають на спадкові захворювання.

Фрагмент передачі каналу Discovery про експерименти Завоса (англійською мовою)

"Нехай Завос дозволить спеціалістам перевірити його висновки. Якщо він дійсно майстер своєї справи, то йому нічого боятися. У іншому випадку необхідно захистити потенційних пацієнтів від його дій", - додав Кент.

А от лікар Стефан Мінгер, який займається клонуванням у медичних цілях у King's College London, навіть заявив, що Завоса треба ув'язнити.

Однак і тут Завос має свою відповідь стосовно своїх публікацій у виданнях. Зокрема, вчений розповів, що деякі журнали відкидають його рукописи, навіть не читаючи, бо вважають клонування людини у репродуктивних цілях незаконним і аморальним.

Всі фото з The Daily Mail