Більші купюри у гаманці можуть допомогти зекономити

9
9 квітня 2009

За даними нового дослідження, опублікованого у Journal of Consumer Research, покупці менше схильні витрачати свої гроші, якщо це велика купюра, пише Time.

"Люди схильні переоцінювати великі купюри, - відзначив Джойдіп Срівастава, професор Школи бізнесу Роберта Сміта при Університеті Меріленда, що спеціалізується на маркетингу. - Щоб розміняти 100 доларів, треба подолати психологічний бар'єр, якого немає при витраті більш дрібних грошей".

Крім того, покупці побоюються, що після розміну банкноти не зможуть зупинитися й витратять решту.

"Після подолання бар'єра відбувається ніби прорив греблі, - продовжує Срівастава. - Як ми з'ясували, коли люди зважуються на витрати, вони витрачають більше, якщо розміняли велику купюру".

У експерименті взяли участь 89 студентів кафедри підприємництва Каліфорнійського університету в Берклі університету Меріленда.

Студентам дали по одному долару та запропонували ними розпорядитися: заощадити гроші або купити на них цукерки.

Приблизно половині студентів дали доларові купюри, і ще половині дали по чотири монетки по 25 центів. Гроші витратили 26% студентів, що одержали паперову купюру, і 63% студентів, що отримали монети.

При цьому власники паперових купюр, які зважились щось придбати, зробили більше покупок.

Видання зазначає, що результати досліджень стосуються не лише американців. Аналогічне дослідження було проведене у Китаї. Там домогосподаркам дали по 100 юанів. Половині з них - однією купюрою, іншим - кількома (одну 50 юаневу, дві по 20 юань і ще одну номіналом 10 юань).

Понад 90% жінок, які отримали суму кількома купюрами, витратили гроші. 80% тих, хто отримав одну купюру теж її розміняли. Але з тих, хто мав одну купюру купили в загальному на суму 67,67 юань, а ті, хто мав суму у менших купюрах - на 56,76 юань.

Тож пам'ятайте - розмінюючи велику купюру, ви ризикуєте витратити більшу суму.

powered by lun.ua