Вчителька програла у суді учням, які поставили їй двійку
Вже кілька років у Німеччині існує веб-сторінка spickmich.de. Її розробили студенти з Кельна. На ній вони надали школярам можливість оцінювати своїх учителів. Скільки існує ця сторінка, стільки й триває суперечка між адміністраторами сторінки і вчителями, повідомляє "Радіо Свобода".
Тепер справа дійшла до найвищої цивільної судової інстанції Німеччини. Викладачка з міста Мьорс отримала за фах "Німецька мова", який вона викладає, "двійку" і розгледіла в цьому порушення своїх особистих прав.
Пройшовши через усі попередні інстанції, жінка дійшла до найвищої - Федеральної судова палата в Карлсруе. Однак судді не стали на захист обуреної викладачки. Їхній вердикт: вільне висловлювання думки й вільна комунікація у цьому випадку стоять над правом позивача на так зване "інформаційне самовизначення".
Отже, німецьким школярам й надалі дозволено оцінювати в інтернеті своїх учителів. Вони, однак, повинні дотримуватися при цьому загальних суспільних правил, до яких належить, наприклад, заборона на використання образливих висловлювань.
Адміністратори сторінки привітали таке рішення. За словами Мануеля Вайсброта, школярі чесно висловлюють думку і не зловживають наданою їм можливістю. Крім того, більшості вчителів і соромитися нема чого.
"Пересічна оцінка, яку отримують вчителів - це четвірка. На нашу думку, такий портал може зробити позитивний внесок у покращення спілкування між вчителями й учнями на уроках", - сказав Вайсброт.
Оцінювати вчителів пропонується в різних категоріях - таких, як рівень викладання, справедливість, наскільки улюбленим викладач є серед учнів, але також зовнішня й сексуальна привабливість. Своїх викладачів діти й підлітки оцінюють анонімно, аби не стати потім жертвою утисків з боку самих педагогів, наголошують адміністратори порталу. За їхніми власними даними, на веб-сторінці spickmich.de зареєстровано вже близько 800 тисяч користувачів.
Розчарованими залишилися інші оціночні інтернет-форуми. Адже Федеральна судова палата в своєму вердикті наголосила, що йдеться про рішення, дія якого поширюється виключно на інтернет-сторінку, проти якої виступав позивач.