Вчені з’ясували, чому дехто спить мало

— 14 серпня 2009, 14:33

Виявити це допомогли мати і донька, які спали по шість годин вночі, тоді як інші члени їхньої сім'ї спали по 8 годин.

Науковці з Каліфорнійського Університету Сан-Франциско довго шукали гени, які впливають на тривалість сну людини. У 2001 році вони виявили мутацію, яка змінює схеми сну людини: такі чоловіки і жінки лягали спати о 17.30 вечора і прокидались о 3.30 ночі.

Тепер та сама команда вчених знайшла ген, відповідальний за тривалість сну людини. Допомогли їм у цьому двоє американок.

В одній сім'ї 69-річна мати і її 44-річна донька засинали о 22.00. При цьому мати прокидалась о 4 ранку, а її донька на півгодини пізніше.

Аналіз крові показав, що у жінок булла спадкова мутація гену DEC2, який бере участь у регуляції циркадних ритмів ("годинник тіла"). Перевірка інших понад 250 зразків ДНК не виявили інших носіїв мутації.

Керівник дослідження професор-нейролог Ін-Хуей Фу разом з колегами потім вивів лабораторних тварин (мишей і дроздофіл) з такою ж мутацією гена. Вчені спостерігали за їхньою активністю. З'ясувалось, що тварини з мутованим геном спали менше, і мишам потрібно було менше часу на відновлення сил.

Вчені зауважують, що це - рідкісна мутація.

Результати дослідження опубліковані у п'ятницю у журналі Science, повідомляє АР.

Традиційно рекомендовано спати від 7 до 9 годин на добу. Регулярне недосипання збільшує ризик виникнення проблем з погіршенням пам'яті та послабленням імунної системи.