"Сірі" мобілки: коли почнуть вимикати?

З початком жовтня в Українському центрі радіочастот з'явилась база з інформацією про користувачів мобільними телефонами на території країни. Її надали в центр мобільні оператори. У базі кодів ІМЕІ опинились ті телефони, які обслуговували оператори станом на 1 вересня.

Хоча в УДЦР нам повідомили, що іноді інформацію їм надають з помилками. А в НКРЗ додають: і не в повному обсязі.

"Операторам-порушникам направлені листи-попередження про термінове надання інформації", - розповіли "Українській правді. Життя" в прес-службі Національної комісії регулювання зв'язку.

Та в НКРЗ кажуть, що 1 жовтня власники "сірих" телефонів отримуватимуть попередження про легалізацію їхніх мобілок в термін до 90 діб.

"По закінченні цього терміну справа про встановлення походження такого телефону буде передана до суду, який і винесе рішення про відключення", - прокоментували ситуацію в НКРЗ.

[VR]Що таке код ІМЕІ?

Це міжнародний ідентифікатор мобільного обладнання, який складається з 15 цифр і є унікальним для кожного мобільного телефону. Код встановлюється на заводі при виготовленні телефону і слугує для його ідентифікації в мережі опертора.

[/VR]Як повідомляла "Українська правда. Життя", оператори без проблем та перевірок кодів IMEI підключили "сірі" телефони, придбані до 30 липня цього року. Всі "сірі" апарати, придбані пізніше, автоматично підпали під категорію тих, які планується відстежувати та вимикати.

Абоненти мобільних операторів, коди ІМЕІ мобільних телефонів яких внесені до "сірого списку", мають отримувати повідомлення про припинення надання телекомунікаційних послуг.

"У такому випадку оператори повинні відправити повідомлення своєму користувачеві про можливе припинення надання послуг після закінчення тримісячного строку з дати першого підключення такого телефону у будь-кого оператора мобільного зв'язку України з обов'язковим зазначенням причин", - повідомила комісія.

Таким чином, початок запуску системи обліку мобілок можливий не раніше наступного року. За інформацією НКРЗ, перші відключення мобільних телефонів "сірої" бази планується розпочати з 1 січня 2010 року.

Мобільні оператори: не все так швидко

Опитані кореспондентом "Української правди. Життя" представники мобільних операторів висунули власні причини, чому старт кампанії можливий пізніше початку наступного року.

За словами PR-менеджера компанії "Київстар" Сергія Товстенка-Забєліна, перешкоджають швидкому початку запуску контролю за нелегальними мобілками як технічні, так і юридичні причини.

По-перше, каже він, для контролю за тим, які саме телефони використовують абоненти операторів, їм потрібне спеціальне обладнання. Компенсації витрат на закупівлю компаніям чекати не випадає, а кожній доведеться витратити немало - близько 3 млн доларів.

"Після отримання технічних вимог на встановлення та налаштування техніки піде досить багато часу. (Техвимоги, за інформацією УДЦР, було надано мобільним операторам 30 вересня - Прим. "УП. Життя")

Вводити її в дію можна буде не раніше лютого 2010 року", - розповідає Товстенко-Забєлін. За його словами, "Київстар" уже розпочав тендерну процедуру на закупівлю устаткування.

Розпочала тендер на закупівлю необхідного технічного комплексу EIR і компанія life:). За словами керівника департаменту корпоративних і зовнішніх зв'язків Оксани Рудюк, цей мобільний оператор теж планує запустити його в експлуатацію з початку наступного року.

"Ще планується ввести єдиний для всіх операторів короткий номер, за яким абонент може перевірити, чи зареєстровано IMEI його телефону. З'ясувати таким чином легітимність телефону можна буде ще на момент його купівлі, звіривши IMEI на коробці та на задній частині телефону і відправивши його на спеціальний короткий номер. Завдяки такій простій обережності абонент буде застрахований від придбання сірого телефону", - розповіла "Українській правді. Життя" Рудюк.

Перш ніж купити телефон, перевірте, чи легальний він. Фото roland
"Якщо телефон, придбаний абонентом, виявиться незареєстрованим, після перевірки IMEI за коротким номером абонентові будуть надані інструкції щодо того, як зареєструвати цей телефон. Ми впевнені, що у боротьбі з "сірими" торговцями не мають зачіпатися права споживачів", - додала вона.

За словами провідного эксперта зі зв'язків згромадськістю компанії МТС Владислава Войтовича, наразі залишається багато незрозумілих моментів щодо технічної реалізації проекту НКРЗ.

"Ми зверталися до НКРЗ та УДЦР із проханням надати роз'яснення з цих невизначених питань, в тому числі механізмів повідомлення абонентів, блокування трубок, з деяких юридичних питань, пов'язаних із законністю блокування так званих "чорних" терміналів та ін. Відповідей на них ми поки що не отримали", - каже Войтович.

В МТС також упевнені, що запуск робочої автоматизованої системи може бути реалізований протягом 2010 року.

"Терміни запуску залежать від установки устаткування в мережі оператора, яке дозволить в автоматичному режимі здійснювати які-небудь дії з телефонами, а не з SIM-картами. Використовувані сьогодні системи не призначені для блокування телефону, а між блокуванням телефону і блокуванням SIM-карти є велика різниця", - стверджує керівник прес-служби компанії.

Зі слів Товстенка-Забєліна з "Київстару", вимкнути телефон абонента примусово можна тільки за рішенням суду. Відповідно, каже він, ця ініціатива з очищення ринку від "сірої" маси слухавок має бути підкріплена на законодавчому рівні.

Нагадаємо рекомендації УДЦР щодо перевірки телефону на "сірість" на місці його купівлі:

1. На корпусі мобільного телефону під акумулятором розміщена фірмова етикетка з кодом IMEI, який повинен співпадати з кодом IMEI, нанесеним на упаковці (коробці) цього телефону.

2. Якщо коди співпали, необхідно включити мобільний телефон і набрати на клавіатурі *#06# (у продавця для перевірки телефонів повинна бути SIM - картка). На екрані терміналу з'явиться його код ІМЕІ, який необхідно звірити з написом на фірмовій етикетці.

Якщо коди не співпадають, то радимо відмовитися від придбання такого телефону.

3. У разі, якщо коди ІМЕІ співпали, необхідно, за допомогою цього телефону, телефону продавця або іншого телефону, відправити SМS з кодом ІМЕІ на короткий номер 307. Краще це зробити самостійно.

Якщо SМS набирає продавець, то переконайтеся, що код ІМЕІ саме вашого телефону надсилається для перевірки. У відповідь ви отримаєте повідомлення щодо наявності або відсутності коду ІМЕІ цього телефону в базі даних кодів ІМЕІ. Інформацію щодо наявності коду ІМЕІ в узагальненій базі даних можна також отримати на веб-сайті УДЦР в розділі "База ІМЕІ".

Реклама:

Головне сьогодні