Раніше виробники, розширюючи свої товарні лінійки, доплачували мережам тільки за те, щоб продукція з'явилася на полицях, пише тижневик "Коментарі".
Ця ситуація цілком влаштовувала ретейлерів, яким було простіше заробляти, продаючи полиці, а не товар.
Але з цього року представники мереж активно зменшують свої асортименти.
Як розповів голова наглядової ради мережі "Фуршет" Ігор Баленко, в його мережі кількість асортиментних позицій з лютого по вересень поточного року скоротилася з 260 тис. до 24 тис.
При цьому товарообіг мережі в цілому не скоротився, як і не відбулося падіння всередині товарних категорій.
За рахунок збільшення асортиментів швидкої оборотності (продуктів харчування) показник обіговості товарів у середньому по мережі збільшився удвічі, а розмір середнього чека зріс на 7%.
У планах мережі на 2010 рік - залишити всього 10 тис. асортиментних одиниць, лідерів продажів у кожній категорії.
Якщо компанія-постачальник захоче ввести нову позицію продукції, їй потрібно буде вивести з асортименту якусь іншу. Причому це повинні бути продукти однієї товарної категорії - не вдасться поставити на полицю горілку замість соку.
Постачальники, відзначає видання, занепокоєні, куди подіти решту асортименту: зупиняти його виробництво чи відправляти на ринки?
Попри те, в осінніх переговорах про співробітництво на 2010 рік постачальники товарів розраховують домогтися лояльніших умов роботи з мережовиками.
Йдеться про зменшення розмірів бонусів, які компанії виплачують мережам, скорочення термінів відстрочки платежів і зниження відсотків повернення товарів.
Зараз, як зазначає національний менеджер роботи з ключовими клієнтами "Вімм-Білль-Данн Україна" Дмитро Чередниченко, вимоги до постачальників, попри збільшення кількості прострочень у мережах, тільки зростають.
Ретейлери ж переконані, що постачальники не посилюватимуть своїх вимог, адже український ринок, як і раніше, залишається ринком покупця.
"З огляду на те, що кількість торговельних точок за поточний рік значно скоротилася, виробникам потрібно десь реалізовувати свою продукцію, тому вони, вочевидь, поступляться", - упевнений голова ради директорів мережі "Край" Анатолій Юркевич.
Втім, експерти не виключають, що під організованим тиском постачальників поступатися доведеться ретейлерам. Приміром, Асоціація виробників і постачальників України має намір до кінця жовтня створити єдиний реєстр платоспроможності торговельних мереж.
В Асоціації переконані, що цей рейтинг вплине на рішення про доцільність продовжувати співробітництво з тією чи іншою мережею.
Розглядають постачальники й інші "компромісні" варіанти. Так, деякі компанії готові перейти на укладання піврічних і щоквартальних договорів навіть на менш вигідних умовах.
Чимало постачальників у наступному році планують також відмовитися від роботи із супермаркетами і повернутися в дрібні магазини, невеликі мережі, на ринки.
Реальним же підсумком нинішніх цінових воєн може стати підвищення відпускних цін виробниками на 20-30% через кілька місяців.
З сайту УНІАН