Дизайнер Формули-1 розробив електромобіль
Загалом протягом найближчих 16 місяців повинні бути розроблені три прототипи моделі Т-27, повідомляє ВВС.
У технологію виробництва автомобіля, що називається iStream, було вкладено 9 млн фунтів (понад 13 млн доларів), причому близько половини цих грошей було надано британським урядом.
Оскільки електромобілі робляться не з прокатної сталі, лінія з їхнього виробництва займає приблизно в п'ять разів менше місця, ніж звичайний автозавод.
Як пояснив директор по інноваціях британської Комісії з технологій Девід Ботт, форма всіх деталей розробляється на комп'ютері, а разом їх з'єднують не заклепками і болтами, а за допомогою зварювання.
"Це дуже радикальний підхід до виробництва, - сказав він в інтерв'ю ВВС. - Зазвичай ми говоримо або про високу вартість, або про низькі викиди вуглекислого газу, або про ефективне використання ресурсів - тут ми відразу вбиваємо всіх зайців".
Електромобіль Т-27 розроблений для міських потреб. Його попередник Т-25 важить лише 600 кг - удвічі менше, ніж звичайний сімейний автомобіль.
"Автомобілі зазвичай роблять важкими не з розумінь безпеки, а через тягу до розкоші, - каже Девід Ботт. - Трубчаста рама Т-27 сконструйована так, щоб поглинати енергію. Вона неодмінно пройде всі необхідні тести по безпеці".
Винахідник iStream Гордон Мюррей удосконалював цю технологію, починаючи з 1999 року, у нього працюють декілька його колишніх колег по "Формулі-1".
"Ідея така ж, як у McLaren, - каже він. - Вона полягає в тому, щоб зробити ефективно працюючий і при цьому легкий двигун, тільки вже в звичайному міському автомобілі".
Найдорожча частина будь-якого електромобіля, додає Мюррей, - це батарея. Тому, щоб працювати ефективно, він має бути якомога легшим.
Т-27 може розвивати швидкість до майже 100 км/год і може без підзарядки долати відстань у 160 км.
"Він якраз підійде для поїздок роботу з передмітся, забирати зі школи дітей і всього такого, - каже Мюррей. - Ми нікого не закликаємо позбутися звичного універсального автомобіля, але треба рухатися саме в цьому напрямку - замість того, щоб мати в родині по дві великі машини".