Вчені сконструювали робота-сміттяра

— 4 липня 2010, 10:32

DustCart, який має людський зріст, оснащено камерами та іншими сенсорами, тож він може "бачити", куди прямує. Він сканує шлях поперед себе й обробляє інформацію, аби уникнути зіткнення з нерухомими об'єктами, повідомляє The Daily Mail.

Робот також розпізнає рухомі об'єкти, наприклад, пішоходів та велосипедистів, швидко вираховує їхню траєкторію та, за потреби, змінює свій курс.

"Так, це сміттєвий бак на коліщатках - тут є ящик, куди ви вкладаєте свій пакет зі сміттям - але він має значно більше від робота", - каже координатор винаходу професор Паоло Даріо.

Зображення з камер також передаватиметься до центру контролю, де оператори-люди перевірятимуть, аби все працювало належним чином, і матимуть змогу втрутитись, якщо це буде необхідно.

Аби дістатися потрібного будинку, DustCart використовує тріангуляційну систему навігації, а скеровують його бездротові мережі. Така мережа допомагає вирахувати оптимальний шлях між місцями завантаження та передати цю інформацію роботу.

Завдяки спілкуванню робота із "розумним середовищем", DustCart має доступ до більшої кількості інформації та обчислювальної потужності, зазначає Даріо.

DustCart має три рівні керування. Автономна - збудована на системах, що включають в себе датчик руху, уникання перешкод та розпізнавання голосу.

"Інтелектна" обробка даних використовується задля допомоги навігації робота, коли він переїжджає вулицю.

Нарешті, людський центр контролю відслідковує дії DustCart, але втручається лише за нагальної потреби - якщо хтось спробує вкрасти робота або якщо в роботі буде похибка.

"Ми маємо інформацію про роботу системи та її безпеку. В нас досі не було серйозних похибок та жодних порушень безпеки", - запевнив професор.

У травні двоє роботів-сміттярів виїхали на вулиці італійського містечка Печчіолі, де протягом двох місяців успішно обслуговували 100 будинків.

Крім Європи, демонстрації винаходу відбулися також в Японії та Південній Кореї.

Розробники вважають, що модель могла б надійти у продаж вже до кінця 2010-го року.

Реклама:

Головне сьогодні