Вчені знайшли ген альтруїзму

— 9 листопада 2010, 11:01

У дослідженні, яке провели співробітники Боннського університету, взяли участь близько 100 студентів.

Усім їм запропонували запам'ятати набори цифр, після чого відтворити їх якомога точніше. Кожен студент одержав за участь в експерименті п'ять євро.

Після цього їм запропонували забрати гроші собі або пожертвувати будь-яку частину суми на благодійні цілі.

[L]

Рішення приймалося на умовах добровільності й анонімності. Однак дослідники знали, яка сума знаходилася в шухляді для збору пожертв і могли вирахувати внесок кожного учасника.

Перед експериментом у всіх студентів взяли мазок з ротової порожнини для аналізу ДНК. Зокрема, вчені визначали, який із двох варіантів гену COMT присутній у геномі учасника.

Цей ген кодує однойменний фермент (катехол-орто-метилтрансферазу, КОМТ), що відповідає за утилізацію таких нейромедіаторів як дофамін та норадреналін.

У гена COMT є два варіанти: COMT-Val і COMT-Met, що розрізняються однією "буквою" коду. Число носіїв кожного з варіантів приблизно однакове.

Виявилося, що учасники з геном COMT-Val жертвували в середньому вдвічі більше грошей, ніж власники COMT-Met.

За словами професора психології Мартіна Ройтера, це вказує на чіткий зв'язок альтруїстичних спонукань зі спадковою інформацією.

Отримані результати підкріплюють дані проведеного раніше ізраїльського дослідження близнюків, що виявило вплив дофаміну на альтруїстичні схильності.

Звіт про роботу німецьких вчених опубліковано в журналі Social Cognitive & Affective Neuroscience, повідомляє "Медпортал" з посиланням на PhysOrg.