ДАІ пропонує водіям нові правила та штрафи

У департаменті ДАІ МВС уточнили, що зміни готуються, але вони наберуть чинності не з 1 січня, а не раніше, як за 3-4 місяці, адже для цього необхідно серйозно змінювати не лише ПДР (робиться постановою Кабінету міністрів), але й Адміністративним кодексом, на що має право тільки Верховна Рада.

Що хочуть змінювати

"Ми не говоримо про підвищення штрафів за всі порушення, а тільки за найнебезпечніші. Це перетинання залізничних переїздів (штрафи можуть підняти в 3-5 разів, до 1700-2000 гривень, якщо водій створює аварійну обстановку або є матеріальний збиток. - авт.), керування авто в нетверезому стані, перевищення швидкості (хочуть ввести градацію: чим більше перевищив - тим більше заплатив)", - пояснив керівник прес-служби ДАІ Євген Кравець.

"Права як вилучали, так і будемо вилучати тільки за порушення, що передбачають цю процедуру, наприклад, пияцтво за кермом, проїзд на червоне світло. До кінця грудня напрацювання з'являться на сайті департаменту ДАІ (sai.gov.ua) для обговорення, сподіваємося, що до квітня документ потрапить у Верховну Раду", - додав він.

Експерти

Відомий адвокат Вадим Володарський, якого ДАІ залучила як експерта для участі в розробці законопроекту, вважає нововведення в основному корисними і такими, що відповідають європейським нормам: там за перевищення швидкості штрафують набагато суворіше, ніж у нас.

"А от запровадження багатотисячних штрафів (до 17000 гривень) за пияцтво за кермом вважаю невиправданим - занадто багато, з огляду на те, що середній українець заробляє стільки за півроку-рік", - зауважує адвокат.

"Це тільки породить масове хабарництво, необґрунтоване притягнення водіїв "за запах", щоб одержати з них хабар. Якщо вже підвищувати штрафи за пияцтво, то треба вводити можливість альтернативного огляду водія на тверезість, чого зараз реально немає", - додає експерт.

Правозахисник Олексій Святогор нагадав, що років 10 тому ДАІ вже намагалася змусити водіїв цілодобово їздити з включеними фарами, але користі виявилася небагато: "Практика показала, що на безпеку руху світло не впливає. А в Європі вдень з фарами їздять далеко не в усіх країнах".

Кравець говорить, що це був експеримент, що припинили через скарги водіїв: мовляв, у жигулях та москвичах згорали лампочки у фарах і розряджалися акумулятори, тому що багато хто вдень забував на стоянках відключати світло в авто.

"Зараз їздять на швидкохідних іномарках, тому треба, щоб на трасах їх було видно здалеку, значить світло потрібне", - пояснює він.

Основні зміни до ПДР (дані з законопроекту)

Заборона їздити на гумі, що не відповідає сезону

При температурі повітря нижче 7° тепла необхідні шини з зимової, більш м'якої гуми, при більш високій температурі - шини з твердої літньої гуми.

Взимку авто на літній гумі небезпечне: ним погано керувати, його може занести, може злетіти з траси, подовжується гальмівний шлях.

Влітку зимова гума також подовжує гальмівний шлях. Інспектор одержить право заборонити водію подальший рух.

2. Запровадження їзди з включеним ближнім світлом фар у зимовий час року цілодобово (пропонується з жовтня по березень) по місту й у будь-який час року за містом.

Це підвищує безпеку руху, оскільки дозволяє іншим водіям і пішоходам раніше побачити авто.

3. Запровадження коректного користування аварійною сигналізацією.

"Аварійку" можна вмикати лише за несправності авто або щоб позначити його місце розташування там, де дозволена зупинка.

Водій повинен при цьому знаходитися поруч з машиною. Якщо, наприклад, водій зупинився під знаком заборони, увімкнув "аварійку" (типу зламався), а сам пішов до магазину - штраф (435-510 гривень).

4. Заборона перевозити дітей до 12 років без спецкрісла (зараз школярів можна перевозити без нього тільки на задньому сидінні).

Забезпечення безпеки дитини під час руху.

5. Збільшення максимальної швидкості руху за містом до 110 км/год на дорогах з розподільною смугою.

Діючими правилами така швидкість фактично дозволена (за містом можна їхати 90 км/год плюс перевищення ще до 20 км/год не карається).

6. При зупинці автомобіля інспектором водій зобов'язаний не виходити з нього, а знаходитися за кермом, тримаючи руки на кермі.

Так прийнято в Європі для забезпечення безпеки інспектора від несподіваного нападу з боку водія.

Підійшовши до авто, інспектор може запропонувати водію вийти з машини і пройти в безпечне (для інспектора, щоб його не збили інші машини, адже він стоїть ліворуч від авто) місце для роз'яснення причин зупинки.

7. Заборона групових вуличних перегонів.

Небезпека таких перегонів очевидна. Зараз може бути тільки штраф за перевищення швидкості (255-680 гривень). Пропонується прирівняти відповідальність за участь у перегонах до керування авто в нетверезому стані.

Нові штрафи (пропозиції ДАІ)

За перевищення швидкості водіям легкових авто та мотоциклів загрожують штрафи в 255 гривень (до 10 км/год), 340 гривень (від 10 до 30 км/год), 510 гривень (від 30 до 50 км/год) та 680 гривень (понад 50 км/год).

Водіям вантажного транспорту за перевищення швидкості до 10 км/год доведеться сплатити штраф у 340 гривень, за перевищення від 10 до 30 км/год - 510 гривень, від 30 до 50 км/год - штраф 680 гривень, а за перевищення швидкості більш, ніж на 50 км/год - 850 гривень.

Водіїв автобусів та маршруток (пасажирського транспорту) штрафуватимуть ще більше. За перевищення швидкості до 10 км/год доведеться заплатити 510 гривень, за перевищення від 10 до 30 км/год - штраф 680 гривень, від 30 до 50 км/год - 850 гривень, а за перевищення швидкості на більш, ніж 50 км/год - штраф 1020 гривень.

Найбільше штрафуватимуть водіїв, що перевозять небезпечні вантажі (приміром, бензовози). За перевищення швидкості до 10 км/год штраф становитиме 595 гривень, перевищення від 10 до 30 км/год обійдеться в 765 гривень, від 30 до 50 км/год - 935 гривень, а за перевищення більш, ніж на 50 км/год - 1105 гривень.

За керування авто в нетверезому стані пропонують штрафи або позбавлення прав 12-24 місяці чи адмінарешт на 10 діб (це якщо вперше упіймають) та позбавлення прав на 24-60 місяців чи адмінарешт на 10-15 діб (при повторному затриманні протягом року).

Штрафи ж виглядатимуть наступним чином: для водіїв легкових авто та мотоциклів - 3400 гривень (перше затримання) і 6800 гривень (повторне протягом року), для водіїв вантажного транспорту - 5100 і 10 200 відповідно, для водіїв пасажирського транспорту - 8 500 та 17 000 гривень, для водіїв, що перевозять небезпечний вантаж - 11 900 та 23 800 гривень.

За матеріалами "Сегодня"

Реклама:

Головне сьогодні