10-річна канадійка стала наймолодшим відкривачем наднової зірки

— 5 січня 2011, 13:23

Дівчинка вивчала фотографії, які її батьку Полу надіслали з однієї аматорської обсерваторії, і в неділю знайшла на них наднову 17-ї зоряної величини.

"Я так рада, просто щаслива", - сказала юна першовідкривач канадській газеті Star.

Її батько Пол Грей, астроном-аматор, працював разом з дочкою, допомагаючи викреслювати астероїди та вже відкриті наднові зі списку зоряних претендентів. "Кетрін показала на екран і сказала: ця? Я відповів: ага, дуже схоже", - сказав він журналістам.

Відкриття вже підтверджене іншим астрономом і офіційно зареєстровано - про це повідомляє Королівське астрономічне товариство Канади, повідомляє Бі-Бі-Сі.

"Вражаюче, що людина в такому віці переживає пристрасть до астрономії, - зауважила представниця товариства Дебора Томпсон. - Неймовірне відкриття! Ми всі дуже раді".

Відкриття Кетрін Грей одержало ім'я Supernova 2010lt. Знаходиться вона в галактиці UGC 3378, віддаленої від Землі на 240 мільйонів світлових років, у сузір'ї Жирафа.

Наднові зірки - явище рідкісне. Це велетенський вибух, яким іноді закінчують свій життєвий шлях зірки, у кілька разів масивніші, ніж наше Сонце. У нашій Галактиці востаннє цей феномен було зафіксовано кілька сот років тому.

Наднові представляють величезний інтерес для астрономів, оскільки під час вибуху в космос викидаються хімічні елементи, з яких, зокрема, утворилися Земля та інші планети. А віддалені наднові використовуються вченими для визначення розмірів та віку Всесвіт.