У космосі виявили дві молоді Сонячні системи

— 22 лютого 2011, 11:17

Згідно сучасним уявленням, планетні системи формуються з хмар газу і пилу. На першому етапі матеріал хмари починає поступово "злипатися" під впливом гравітації до тих пір поки в грудці, що виникає, не почнуться процеси термоядерного синтезу. З цього моменту вважається, що фрагмент матерії стає зіркою.

Зазвичай на утворення зірки йде не вся матерія газопилового диску, і з "залишків" починають формуватися планети. Вони утворюються за тим самим принципом, що і світило - поступово зростаючі тіла збирають на себе навколишні пил і газ.

Побачити Протопланетні диски, які випускають тільки відбите світло, на фоні надзвичайно яскравого випромінювання зірки дуже складно. Автори нової роботи, опублікованої в Astrophysical Journal Letters, працювали з телескопом "Субару" з обсерваторії Мауна Кеа на Гавайських островах, зуміли одержати знімки двох зірок, навколо яких формуються планети, пише Лента.ру.

Першою "моделлю" стала зірка LkCa 15, розташована в сузір'ї Тельця на відстані близько 450 світлових років від Землі. Її вік становить кілька мільйонів років - за космічними мірками, це дуже небагато (для порівняння, вік Сонячної системи становить близько 4,5 мільярда років). На отриманих вченими знімках добре помітні "прогалини", залишені планетами, що формуються.

Друга зірка, яку вивчили астрономи, називається AB Aur і розташована в сузір'ї Візничого. Вона віддалена від Землі на відстань 470 світлових років, а її вік не перевищує одного мільйона років. Навколо AB Aur також був виявлений протопланетний диск із залишеними молодими планетами просвітами.

У 2009 році вчені опублікували фотографії відразу 30 протопланетних дисків навколо зірок в туманності Оріона. Всі знімки були отримані за допомогою телескопа "Хаббл".