Життя на Землю принесли метеорити - дослідження підтверджує

— 1 березня 2011, 16:55

Спершу на Землі не було багатьох життєво важливих сполук. Насамперед, ідеться про азот, на основі якого формувалися перші самовідтворювані молекули - попередники ДНК, - повідомляє "Комп'юлента" з посиланням на "Бі-Бі-Сі".

Група дослідників під керівництвом професора Сандри Піццарелло з Університету штату Арізона (США) припустила, що джерелом аміаку, який містить азот, стали метеорити, багато з яких походять із Пояса астероїдів між Марсом і Юпітером.

Фахівці вивчили метеорит Grave Nunataks 95229, виявлений в Антарктиді у 1995 році. Це космічне тіло, яке належить до класу вуглистих хондритів CR-Групи, багате на органічні речовини - зокрема, амінокислоти гліцин і аланін, які відіграють важливу роль у біологічних процесах.

Цей метеорит, пролежавши в антарктичних льодах, залишився недоторканим і практично не зазнав земного впливу.

Фото з сайту BBC

У ході експериментів удалося встановити, що під впливом води, яка нагрілася до високої температури й перебуває під тиском (тобто в умовах "ранньої Землі"), метеорит виділяє аміак.

Поверхня вуглистого хондрита. Фото RossSea.info

Сандра Піццарелло каже, що космічні тіла, які падали на нашу планету, здійснювали безперебійну поставку аміаку - а отже, й азоту. Останній ставав основою для біополімерів - ДНК, РНК та білків.

Таким чином, гіпотези про те, що процес еволюції на Землі був запущений ззовні, отримали тепер експериментальне підтвердження.

Результати роботи опубліковані в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.