Палеонтологи знайшли гігантську хижу креветку

— 26 травня 2011, 13:40

Палеонтологи виявили в Марокко скам'янілі рештки гігантської "креветки". Знахідка змусила науковців переглянути попередні теорії щодо розміру та часу існування цих прадавніх безхребетних.

Хижі створіння, що мають назву аномалокариди, вважаються найбільшими тваринами кембрійського періоду. Досі вчені вважали, що вони вимерли близько 500 мільйонів років тому.

Утім, "креветка", знайдена командою, яку очолили представник бельгійського Університету Кента Пітер Ван Рой та керівник Йельського музею природної історії Пібоді Дерек Бріггс, жила приблизно на 30 мільйонів років пізніше. Про це повідомляє Science Daily.

Знайдена істота була хижаком та трупоїдом. Вона сягала 1 метру та на кожному сегменті спини мала лезоподібні пелюстки, які, на думку вчених, виконували роль зябер.

Цей зразок є не єдиним із марокканської "колекції" скам'янілостей. Окрім представника аномалокаридів, учені натрапили на чимало решток різноманітних м'якотілих представників морської фауни, що датуються початком ордовікського періоду, тобто жили 488-772 мільйонів років тому.

Усі вони мешкали на мулистому морському дні та були поховані під осадом, що дозволило їхнім тілам добре зберегтися.

"Останні знахідки в Марокко вказують на те, що тварини, характерні для кембрію, такі як аномалокариди, ще багато мільйонів років по тому продовжували значною мірою впливати на біологічне розмаїття та морські екосистеми", - зазначив Ван Рой.

Результати дослідження були надруковані журналом Nature.