Московські школи переходять на нову систему фінансування
Розмір виплат при цьому збільшиться. Чиновники сподіваються, що нова система вмотивує школи до більшої відкритості та кращої якості викладання, пише Deutsche Welle.
Торік російська держава визнала факт недостатнього фінансування шкільних закладів. Так народився пілотний проект, до якого цього начального року приєднаються більшість московських шкіл.
"Якщо раніше чиновники не довіряли школі та самостійно визначали, скільки грошей піде на зарплату, а скільки - на інші потреби, то тепер ми віддаємо школі всі гроші разом, і вона сама вирішує, на що витратить ці кошти", - каже прес-секретар департаменту освіти Москви Олександр Гаврилов.
За його словами, нова система передбачає ретельніший контроль. У кожній школі створюють керівні ради, що складатимуться з батьків, вчителів, учнів та адміністрації. Одна з функцій ради - "узгождення кошторисів бюджетного фінансування та витрат коштів". Таким чином, за задумом авторів проекту, батьки матимуть повну картину про рух шкільних коштів.
Ще одна вимога даного проекту - всі освітні установи матимуть викладати фінансові звіти на своїх сайтах. Втім, визнає працівник департаменту освіти, "поки що вони дуже неохоче роблять це", а вимогу про публічне публікування інформації не закріплено в жодному нормативному акті.
Тепер і зарплати московським учителям платитимуть за новою схемою. Вона складатиметься з двох частин: базової та стимулюючої. Базову розраховують, спираючись на навантаження та стаж, а стимулюючу, яка в ідеалі має становити приблизно 30 відсотків від загальної суми, визначають за участю керівної ради.
Деякі експерти висловлюють побоювання щодо об'єктивності параметрів, за якими розраховуватимуть стимулюючу частину. "Досі немає чітких критеріїв, від яких залежатиме зарплатня вчителя", - говорить уповноважений з прав дитини в Москві Євген Бунімович.
В департаменті освіти на це відповідають, що критерії є очевидними: батьки самі прекрасно знають, який з вчителів краще чи гірше виконує свої обов'язки. Відтепер викладач отримає додатковий стимул працювати якісно з двох причин: по-перше, від цього залежатиме його особиста премія, по-друге, - імідж школи в цілому, а отже й приплив нових учнів. Від їхньої кількості, в свою чергу, залежить обсяг коштів, що надається бюжетом кожній окремій школі.