Покупки в Інтернеті: страх і досвід споживачів

414
14 листопада 2011

Любителі шопінгу в мережі відзначають низьку ціну та зручність таких покупок.

Більшість опитаних нами українців, користувачів соціальних мереж та активних учасників форумів найчастіше заявляли про значні переваги покупок он-лайн.

Проблеми, які виникають під час таких покупок, також схожі. Затримка в доставці товару або його відсутність, різниця між заявленою і реальною ціною, різниця у кольорі чи розмірі, відсутність консультації про покупку.

Проте окремі українці цілком виправдано остерігаються такого шопінгу через гіркий досвід. Найчастіше вони жаліються на відмову надавати товарний чек чи обмінювати покупку, на бракований або підробний товар, а то й на шахрайство.

Техніка

Найбільше відгуків про найпопулярніший вид покупки он-лайн - побутову та дрібну техніку.

"Купувала в Інтернеті все: ноутбук, мобільні телефони, фен. З останніх – півроку тому пральну машину. Зекономили 400 гривень", - пише користувач Facebook Тетяна Цирульник.

Тетяна купує абсолютно все в Інтернеті

"Купував в Мережі техніку, досі працює і коштувало набагато дешевше. Дружина купує парфуми, косметику і книги. Інтернет-магазини відрізняються від звичайних лише тим, що не платять оренду за приміщення", - розповів киянин Слава, але відзначив, що найголовніше – користуватися послугами серйозних, перевірених магазинів.

Цим простим правилом знехтувала форумчанка Lisenok - їй привезли мобільний телефон з дефектом. Ваду вона помітила не одразу, а на прохання замінити товар, їй відповіли, що товар зіпсовано через неправильну експлуатацію. "Але ж я телефоном навіть не користувалася", - відзначає форумчанка.

"Речі з усього світу, дешевше, комфортніше, та й не виходячи з дому. Для мам багато речей купувала. Навіть не знаю, у яких магазинах їх би знайшла".

"Я одразу не звернула увагу, але на сайті інтернет-магазину не було ніяких контактів, окрім телефону", - додає вона. Відіславши лист в Управління з прав споживачів, Lisenok з’ясувала, що її магазин ліцензію на такий вид діяльності не отримував, а отже притягнути його до відповідальності нереально.

Олена Запорожан у Facebook розповіла, що їй взагалі в звичайному магазині порадили здійснити покупку он-лайн. "Я була в Епіцентрі, витяжку хотіла купувати. Там продавці знайомі, хоч і зацікавлені продати, але порадили брати в інтернет-магазині, мовляв дешевше", - каже вона.

Одяг та взуття

Дедалі популярнішими стають покупки одягу і взуття в Інтернеті.

 Женя купує он-лайн все для мам

Користувачка Фейсбук Євгенія Ковалевська розповіла, що тільки в Мережі може знайти одяг та взуття до смаку.

"Речі з усього світу, дешевше, комфортніше, та й не виходячи з дому. Для мам багато речей купувала. Навіть не знаю, у яких магазинах їх би знайшла", - пише вона.    

Киянка Оксана розповіла про один невдалий досвід такого шопінгу.

"Речі, бувало, не підходили, тоді їх замінювали, або повертали гроші. Та одного разу я влипла, коли замовляла три пари взуття. Заздалегіть відправила гроші, чекаю місяць, два. В результаті вислали лише дві пари, і то ні розмір, ні колір не співпадають. За третю пару, якої ніби-то не було в наявності, гроші так і не повернули. Крім того, взуття за 2000 гривні виявилось китайським!", - зітхає вона, але додає, що від інтернет-покупок не відмовиться.

Продукти харчування

Ілона мала досвід шопінгу продуктів в Мережі

Дуже рідко українці наважуються купувати в Мережі продукти харчування. Цікавий випадок трапився з користувачкою соціальних мереж Ілоною Фантою.

"Я люблю кулінарію і зайшла на сайт, який спеціалізується на італійських продуктах. Замовлення отримала через добу. Дома почала готувати тірамісу, відкрила маскапоне, а він – дивний. Жовтуватий і пахне підозріло, упаковка відкрита. Написала в магазин. Виявилось, що одна з працівниць складу торгує сметаною і фасує її в коробки з-під маскапоне. А вислали мені її випадково", - ділиться вона у Facebook.

 

Товар Ілоні не замінили, а пообіцяли врахувати витрачену суму у наступній покупці.

Квитки

Українці все частіше купують залізничні, авіа квитки та квитки на концерти не виходячи з дому чи офісу. Про „кидалово” в цій сфері покупок не повідомляє ніхто. Швидше тут можна відзначити проблеми з сервісом через нерозвинутість цієї сфери послуг.

Так, Віталій Мороз дуже лаконічно розповідає про досвід покупки залізничних квитків: „ Насолода достойна совкової реальності”.

"Купував авіабілети – з рахунку гроші зняли, а квитки на мейл не прийшли. Після ряду телефонних дзвінків бажані квитки вдалось отримати, але через два дні", - пише на Facebook Сергій Курбатов.

Страхи українців

Деякі українці відмовляються від покупок в Мережі через страх бути обманутими, або товар виявиться неякісним, чи зовсім не таким, як ти очікував.

Ніна Король в соціальній мережі зізнається, що ніяк не може наважитись на покупку в Інтернеті через можливість натрапити на неякісну продукцію.

"Подруги купують одяг і аксесуари, потім міняють, чи повертають назад, коли річ не підійшла. Але мені ще страшно замовляти товар через Інтернет", - пише вона.

Анатолій Романенко у Facebook також не розуміє, як можна купувати те, чого не бачиш.

 Анатолій не наважився на покупку в Інтернеті

"Мені складно купити щось, перед тим його не помацавши, тому досі нічого так і не купив", - зазначає він.

Рішення цієї проблеми пропонує їнша користувачка Facebook Оксана Негода.

"Часто робимо так: у реальному магазині придивляємося, якщо покупка дорога і потребує тактильного чи візуального вибору. Потім замовляємо через Інтернет, відсотків на 20 дешевше. Реальна економія!", - пише Оксана.

А от форумчанка Shvedkoff нізащо більше не купуватиме он-лайн. Вона замовила в інтернет-магазині з переодоплатою плеєр, але ні товару, ні грошей не тримала.

Інший любитель інтернет-покупок Solivar на форумі зазначає, що купує товари лише з оплатою по факту отримання, і таким чином перестраховує себе від шахрайств. "Я купую тільки товар з доставкою. Погляну на товар, якщо все добре – оплачую", - пише він.

Над публікацією працювали: Галина Титиш, Ніна Міщенко, Уляна Конратенко, Юлія Деркач, Василь Зоря. Вся інфографіка Юлії Деркач. Програма "Журналістика цифрового майбутнього".

powered by lun.ua