Покупки в Інтернеті: страх і досвід споживачів

843
14 листопада 2011

Любителі шопінгу в мережі відзначають низьку ціну та зручність таких покупок.

Більшість опитаних нами українців, користувачів соціальних мереж та активних учасників форумів найчастіше заявляли про значні переваги покупок он-лайн.

Проблеми, які виникають під час таких покупок, також схожі. Затримка в доставці товару або його відсутність, різниця між заявленою і реальною ціною, різниця у кольорі чи розмірі, відсутність консультації про покупку.

Реклама:

Проте окремі українці цілком виправдано остерігаються такого шопінгу через гіркий досвід. Найчастіше вони жаліються на відмову надавати товарний чек чи обмінювати покупку, на бракований або підробний товар, а то й на шахрайство.

Техніка

Найбільше відгуків про найпопулярніший вид покупки он-лайн - побутову та дрібну техніку.

"Купувала в Інтернеті все: ноутбук, мобільні телефони, фен. З останніх – півроку тому пральну машину. Зекономили 400 гривень", - пише користувач Facebook Тетяна Цирульник.

Тетяна купує абсолютно все в Інтернеті

"Купував в Мережі техніку, досі працює і коштувало набагато дешевше. Дружина купує парфуми, косметику і книги. Інтернет-магазини відрізняються від звичайних лише тим, що не платять оренду за приміщення", - розповів киянин Слава, але відзначив, що найголовніше – користуватися послугами серйозних, перевірених магазинів.

Реклама:

Цим простим правилом знехтувала форумчанка Lisenok - їй привезли мобільний телефон з дефектом. Ваду вона помітила не одразу, а на прохання замінити товар, їй відповіли, що товар зіпсовано через неправильну експлуатацію. "Але ж я телефоном навіть не користувалася", - відзначає форумчанка.

"Речі з усього світу, дешевше, комфортніше, та й не виходячи з дому. Для мам багато речей купувала. Навіть не знаю, у яких магазинах їх би знайшла".

"Я одразу не звернула увагу, але на сайті інтернет-магазину не було ніяких контактів, окрім телефону", - додає вона. Відіславши лист в Управління з прав споживачів, Lisenok з’ясувала, що її магазин ліцензію на такий вид діяльності не отримував, а отже притягнути його до відповідальності нереально.

Олена Запорожан у Facebook розповіла, що їй взагалі в звичайному магазині порадили здійснити покупку он-лайн. "Я була в Епіцентрі, витяжку хотіла купувати. Там продавці знайомі, хоч і зацікавлені продати, але порадили брати в інтернет-магазині, мовляв дешевше", - каже вона.

Одяг та взуття

Дедалі популярнішими стають покупки одягу і взуття в Інтернеті.

 Женя купує он-лайн все для мам

Користувачка Фейсбук Євгенія Ковалевська розповіла, що тільки в Мережі може знайти одяг та взуття до смаку.

"Речі з усього світу, дешевше, комфортніше, та й не виходячи з дому. Для мам багато речей купувала. Навіть не знаю, у яких магазинах їх би знайшла", - пише вона.    

Киянка Оксана розповіла про один невдалий досвід такого шопінгу.

"Речі, бувало, не підходили, тоді їх замінювали, або повертали гроші. Та одного разу я влипла, коли замовляла три пари взуття. Заздалегіть відправила гроші, чекаю місяць, два. В результаті вислали лише дві пари, і то ні розмір, ні колір не співпадають. За третю пару, якої ніби-то не було в наявності, гроші так і не повернули. Крім того, взуття за 2000 гривні виявилось китайським!", - зітхає вона, але додає, що від інтернет-покупок не відмовиться.

Продукти харчування

Ілона мала досвід шопінгу продуктів в Мережі

Дуже рідко українці наважуються купувати в Мережі продукти харчування. Цікавий випадок трапився з користувачкою соціальних мереж Ілоною Фантою.

"Я люблю кулінарію і зайшла на сайт, який спеціалізується на італійських продуктах. Замовлення отримала через добу. Дома почала готувати тірамісу, відкрила маскапоне, а він – дивний. Жовтуватий і пахне підозріло, упаковка відкрита. Написала в магазин. Виявилось, що одна з працівниць складу торгує сметаною і фасує її в коробки з-під маскапоне. А вислали мені її випадково", - ділиться вона у Facebook.

 

Товар Ілоні не замінили, а пообіцяли врахувати витрачену суму у наступній покупці.

Квитки

Українці все частіше купують залізничні, авіа квитки та квитки на концерти не виходячи з дому чи офісу. Про „кидалово” в цій сфері покупок не повідомляє ніхто. Швидше тут можна відзначити проблеми з сервісом через нерозвинутість цієї сфери послуг.

Так, Віталій Мороз дуже лаконічно розповідає про досвід покупки залізничних квитків: „ Насолода достойна совкової реальності”.

"Купував авіабілети – з рахунку гроші зняли, а квитки на мейл не прийшли. Після ряду телефонних дзвінків бажані квитки вдалось отримати, але через два дні", - пише на Facebook Сергій Курбатов.

Страхи українців

Деякі українці відмовляються від покупок в Мережі через страх бути обманутими, або товар виявиться неякісним, чи зовсім не таким, як ти очікував.

Ніна Король в соціальній мережі зізнається, що ніяк не може наважитись на покупку в Інтернеті через можливість натрапити на неякісну продукцію.

"Подруги купують одяг і аксесуари, потім міняють, чи повертають назад, коли річ не підійшла. Але мені ще страшно замовляти товар через Інтернет", - пише вона.

Анатолій Романенко у Facebook також не розуміє, як можна купувати те, чого не бачиш.

 Анатолій не наважився на покупку в Інтернеті

"Мені складно купити щось, перед тим його не помацавши, тому досі нічого так і не купив", - зазначає він.

Рішення цієї проблеми пропонує їнша користувачка Facebook Оксана Негода.

"Часто робимо так: у реальному магазині придивляємося, якщо покупка дорога і потребує тактильного чи візуального вибору. Потім замовляємо через Інтернет, відсотків на 20 дешевше. Реальна економія!", - пише Оксана.

А от форумчанка Shvedkoff нізащо більше не купуватиме он-лайн. Вона замовила в інтернет-магазині з переодоплатою плеєр, але ні товару, ні грошей не тримала.

Інший любитель інтернет-покупок Solivar на форумі зазначає, що купує товари лише з оплатою по факту отримання, і таким чином перестраховує себе від шахрайств. "Я купую тільки товар з доставкою. Погляну на товар, якщо все добре – оплачую", - пише він.

Над публікацією працювали: Галина Титиш, Ніна Міщенко, Уляна Конратенко, Юлія Деркач, Василь Зоря. Вся інфографіка Юлії Деркач. Програма "Журналістика цифрового майбутнього".



Реклама: