У Нью-Йорку показали літаюче авто. Фото. Відео
Дітище розробників з приватної американської компанії Terrafugia, що отримало назву Transition ("перехід"), отримало схвалення Федерального управління авіації США в 2010 році (правда, поки тільки для експериментальних польотів), повідомляє Бі-бі-сі.
Ще через 12 місяців ліцензію на рух дорогами надало Національне управління безпеки дорожнього руху.
Таким чином, Transition стане першим ліцензійним гібридом автомобіля і повітряного судна. Очікується, що новинка може надійти в серійне виробництво вже найближчим часом і буде коштувати 279 тис. доларів.
Автомобіль Transition розрахований на двох осіб, у нього чотири колеса, а з боків розташовані складні крила. "Автоплан" зможе літати на висоті 500 метрів, а запасу пального буде достатньо для 1000-кілометрового польоту.
Втім, творці визнають, що за підсумками пробних польотів підтвердилася необхідність у вдосконаленні дизайну і функціональності машини.
Багато показників і дані, отримані в ході проведеного в канадському аеропорту Платтсбург тестового запуску, ще не проаналізовані, так що остаточна версія може виглядати дещо інакше.
"Нам було цікаво працювати над системою зльоту, - говорить доктор Семюел Швегарт, один з інженерів, що працюють над проектом. - Справа в тому, що, на відміну від звичайного літака, при зльоті Transition не можна допускати "відхилення на задні колеса: на трасі автомобіль повинен бути стійкий".
Були й інші проблеми. По-перше, виявилося, що для зльоту Transition потрібно набирати більш високу швидкість, ніж передбачалося раніше. По-друге, розробникам довелося вирішувати проблему жорсткої посадки, визнає Швегарт.
За словами творців Transition, що бажають підняти машину в небо, знадобиться 520-метрова злітна смуга, проте в США з цим проблем виникнути не повинно: в країні є понад 5 тис. державних аеропортів, ще стільки ж приватних і безліч довгих трас і майданчиків для зльоту.
Попит на новий винахід, судячи з усього, буде непоганий. Уже зараз понад 100 покупців внесли заставу.
Швегарт зазначає, що спочатку цільовою групою компанії були ліцензовані пілоти, однак тепер фірма має намір просувати свій продукт і звичайним громадянам без авіаційного досвіду.
"Ви проводите стандартну попередню перевірку, розкриваєте крила і піднімаєтеся в небо - що може бути простіше?", - говорить американський розробник.