Найбільш провокаційна реклама у Британії. Фото. Відео
Комітет рекламних стандартів Великої Британії (Advertising Standards Authority, скорочено - ASA), який стежить за дотриманням правил в рекламній індустрії, обнародував ТОП-10 реклам, які зібрали найбільшу кількість скарг.
Адже одна з функцій ASA – збір і аналіз скарг мешканців країни на певні рекламні повідомлення.
Хіт-парад провокативної реклами опублікувала британська газета The Sun.
Виявилось, що найбільше скарг (1,671) ASA отримала на рекламу фаст-фуду Kentucky Fried Chicken (KFC). У ній співробітники call-центру з набитими салатами ротами співають пісень.
Як пише The Sun, британці скаржились, що така реклама може виховати у дітей неправильні навички вживання їжі.
На другому місці – реклама Auction World (2004 року). Цей телемагазин обурив британців, бо ціни у рекламі не відповідають реальним, товари привозили з запізненням. Таких скарг було аж 1300. Відтак Auction World заборонили для трансляцій по телебаченню.
На третьому місці – реклама Paddy Power (2010). На відео сліпі гравці грають у футбол. Аж раптом на поле вибігає кіт і один з гравців копає його замість м’яча. Ця реклама зібрала 1,313 скарг британців, які вказували, що вона може провокувати жорстокість по відношенню до тварин і що сама реклама ображає сліпих людей.
На четвертому місці опинився плакат Християнської партії (The Christian Party) 2009 року. На плакаті був такий напис: "There definitely is a God. So join the Christian Party and enjoy your life", що означає "Бог точно є, тож приєднуйтесь до Християнської партії у насолоджуйтесь життям".
На неї поскаржились 1,204 британців, які зауважували, що реклама ображає атеїстів.
На п’ятому місці – реклама громадської організації British Safety Council 1995 року. На ній був напис: "Одинадцята заповідь: завжди користуйся презервативом".
Метою цієї кампанії була пропаганда безпечного сексу, але 1,192 вона образилдась і ASA з ними погодилась.
Шосте місце - Marie Stopes International (2010) – міжнародної громадської організації, метою якої є охорона сексуального і репродуктивного здоров’я. Понад тисяча британців поскаржились в ASA, що ця реклама пропагує аборти, але рекламний регулятор з ними не погодився.
На сьомому місці – реклама Volkswagen Group Ltd 2008 року. У цій рекламі німецького виробника авто інженер б’ється з різними версіями самого себе. Частину з тисячі скарг ASA визнала обґрунтованими і заявила, що показувати відеоролик можна лише після 9 години вечора.
На восьмому місці реклама парфумів Opium від Yves Saint Laurent 2000 року. Оголена Софі Даль обурила британців, і ASA визнав, що таку рекламу у країні показувати не можна.
На дев’ятому місці за кількістю скарг – кампанія по боротьбі зі змінами клімату, ініційована у 2010 році британським Міністерством енергетики і змін клімату. ASA не погодився з більшістю скарг (їх було 939), але визнав, що деякі рекламні сюжети перебільшують наслідки кліматичних змін.
Замикає ТОП-10 реклама 2008 року проти домашнього насильства над дітьми благодійного фонду Barnardo’s.
ASA не погодився зі скаргами, що показ цієї реклами неприпустимий у час, коли телевізор можуть дивитись діти.