Шкідливі звички: пити й палити починають уже 13-річні українці

Вживати або коштувати алкогольні напої молоді українці починають у віці 13-ти років. При цьому 40% учнів уже відчували стан сп'яніння, а кожна дванадцята дитина у віці 13-ти років напивалася по-справжньому.

Про це свідчать результати дослідження "Європейське опитування учнівської молоді щодо вживання алкоголю та наркотиків" (ESPAD), які оприлюднило МОЗ. Дослідження тривало протягом 1995-2011-го року. Крім України, подібні опитування проходили у 36-ти країнах Європи.

Дослідження показало, що основними причинами масового вживання алкоголю та наркотиків, а також паління цигарок є їх легкодоступність.

Алкогольні напої

Так, за результатами опитування, кількість молодих людей у віці 15-17 років, які вживали алкогольні напої хоча б раз у житті, сягає 87%. Стан сп’яніння за останні 12 місяців відчували 40% учнів.

ВІДЕО ДНЯ

Крім того, зросла й популярність слабоалкогольних напоїв: 32% підлітків 15-17 років вживали їх під час останньої випивки у 2011 році. Дівчата більше вживають шампанське, слабоалкогольні напої та вино, а хлопці виявилися прихильниками пива та міцних алкогольних напоїв.

Результати дослідження також свідчать, що істотно зросло вживання чистого алкоголю. Так, під час останньої випивки вміст чистого алкоголю у напоях становив 44 г (55 г для хлопців та 35 г для дівчат) серед підлітків 15-17 років. Динаміка цього показника серед 15-16-річних підтверджує зростання в 1,5 рази: з 28 г у 2007 році до 42 г 100% алкоголю під час останнього вживання.

10% підлітків повідомили, що внаслідок вживання алкоголю з ними стався нещасний випадок або травма (7% у 2007 році), а 8% (11% серед хлопців та 6% серед дівчат) вказали на незахищені статеві контакти (3% у 2007 році).

Тютюнопаління

Згідно з результатами дослідження, досвід паління мали 74% хлопців та 61% дівчат. Кожний шостий хлопець та кожна чотирнадцята дівчина за останні 30 днів викурювали більше шести цигарок на день.

Вперше спробували куріння у віці до 13 років – 36% учнівської молоді (47% хлопців та 27% дівчат). 15% хлопців та 8% дівчат почали курити щоденно ще до досягнення 15 років.

Однією із найвагоміших причин поширеності тютюнокуріння є доступність цигарок: 51% хлопців та 44% дівчат вважають, що зможуть легко дістати цигарки у разі потреби.

Наркотики

25% серед учнівської молоді мають досвід вживання заборонених наркотичних речовин.

Найбільш вживаними наркотиками залишаються марихуана чи гашиш: 12% учнівської молоді вживали марихуану хоча б один раз. 3% опитаних вживали екстазі та мали досвід вживання "курильних" сумішей.

Вперше марихуану чи гашиш пробують у 13 років (2%) або раніше, а для 5% - у 15 років.

Важливо, що 11% підлітків вважають, що можна легко дістати марихуану або гашиш (серед хлопців – 15%, серед дівчат – 8%). 16% серед хлопців та 12% серед дівчат повідомили про те, що 1-2 рази мали можливість спробувати марихуану або гашиш, але не скористалися нею (у 2007р. таких було 34% серед хлопців та 23% серед дівчат).


Дослідження в иявило, що основними місцями де можна придбати марихуану та гашишу є дискотеки та бари, на другому місці – "точки" на вулиці або в парках, на третьому місці – вдома у торговців наркотиками, на четвертому – замовити через Інтернет, на п’ятому – навчальний заклад.

Соціологічне опитування 5-ї хвилі (попередні пройшли в Україні у 1995, 1999, 2003, 2007 та 2011 роках) у межах проекту ESPAD було проведене серед 7702 учнів/студентів (3355 хлопців і 4157 дівчат) віком 15-17 років сільських та міських загальноосвітніх середніх шкіл, професійно-технічних та вищих навчальних закладів I-II та ІІ-ІV рівнів акредитації.

У ході дослідження, проведеного протягом 1995-2011 років у 36 країнах Європи, зокрема, в Україні, опитували учнівську молодь про тютюнопаління, вживання алкоголю і наркотиків.

В Україні дослідження проведено Українським інститутом соціальних досліджень ім. Олександра Яременка за підтримки ЮНІСЕФ в Україні, у рамках відповідного міжнародного проекту, здійсненного у 36 країнах Європи.

Фото sigaretastop.ru, Сегодня, novostimira.com.ua

За матеріалами МОЗ

Реклама:

Головне сьогодні