Онлайн-кінотеатри завойовують Україну

— 4 серпня 2012, 15:33

Перші онлайн-кінотеатри, або платформи з бібліотеками кінострічок для перегляду в режимі онлайн, з’явилися у США та Великобританії близько 5 років тому. Спочатку фільми можна було дивитися лише на комп’ютерах, а згодом і на ігрових консолях та телевізорах із підключенням до інтернету.

Сьогодні кількість постійних глядачів одного з найбільших американських онлайн-кінотеатрів Netflix складає 25 мільйонів, а фільми можна дивитися за допомогою понад 800 різних пристроїв, повідомляє "Німецька хвиля".

Кінотека міжнародного онлайн-кінотеатру MUBI, створеного у 2007 році, відрізняється в різних регіонах світу, і на платформі регулярно проходять онлайн-кінофестивалі. Окрім того, тут можна переглянути конкурсні фільми найбільших кінофестивалів світу – Берлінале, Канського, Венеціанського та багатьох інших.

"MUBI – глобальна платформа, пропозиції в наших бібліотеках відрізняються в різних країнах світу. В кожній країні – своя окрема підбірка фільмів", - говорить представниця MUBI Кьяра Мараньйон.

Українські онлайн-кінотеатри з’явилися восени минулого року.

Іван Шестаков, директор з маркетингу першого українського онлайн-кінотеатру MEGOGO.net, говорить, що відмінностей між звичайним кінотеатром та його відповідником у мережі майже немає: "Різниця в тому, що коли ти приходиш до свого домашнього глядацького залу, ти можеш обирати абсолютно будь-яке кіно".

Різниця між онлайн-кінотеатрами та торрентами і файлообмінниками полягає, в зручності й економії часу на скачування, в рівні якості фільмів та ліцензованій трансляції не лише через комп’ютери, але й через телевізори та пристрої.

Щомісяця MEGOGO.net відвідує близько 8 мільйонів глядачів із країн пострадянського простору, половина з них – із України. На сайті є колекція з 5 000 стрічок із різних країн, є багато радянських фільмів, російських серіалів, старих американських та європейських фільмів, і лише 10% контенту складають новинки, перегляд яких платний – 10 гривень.

Гендиректор компанії "Діджітал Скрінс" Євген Ковнір, який зі своєю командою в травні запустив онлайн-платформу для перегляду фільмів та серіалів oll.tv, каже: "Ми не дійшли ще до такого рівня співробітництва, щоб новинки, які раніше не показували в кінотеатрах, були доступні інтернет-аудиторії. Власники прав не завжди готові до такого роду експериментів".

За словами Ковніра, отримати права на ліцензійну трансляцію ексклюзивних новинок складно, адже Україна має не дуже хороший імідж у світі через піратство.

"Ми ведемо напряму діалог із такими виробниками контенту, як Sony, Warner, Miramax, NBC, Fox, в той же час із локальними виробниками контенту", - розповідає Ковнір.

З травня oll.tv зібрав 700 тисяч глядачів переважно завдяки прямим трансляціям футбольних матчів "Євро-2012".

Українські онлайн-кінотеатри зараз або транслюють фільми безкоштовно, або встановлюють плату за конкретні фільми. На MEGOGO.net є реклама перед фільмами, на oll.tv – немає.

Кінотеатр MUBI переважно заробляє на щомісячних передплатниках. Місячний абонемент у кінотеатр коштує 7,99 євро. Щоб подивитися один фільм, потрібно заплатити 2,99 євро, проте є і безкоштовні фільми. Абонемент в американський Netflix коштує 7,99 доларів.

Для України запроваджувати таку модель поки рано, адже бібліотеки з платним ліцензійним контентом в Україні ще надто малі. Але в перспективі українські платформи зацікавлені у встановленні щомісячної передплати за перегляд.

Реклама:

Головне сьогодні