Ситуація на автошляхах України - загрозлива і некерована

— 29 серпня 2012, 11:00

Офіційні повідомлення про ситуацію на українських дорогах цілком нагадують повідомлення із зони бойових дій: кожні двадцять хвилин в Україні стається аварія з потерпілими, кожні дві години - зі смертельним наслідком, повідомляє Dеutsche Welle.

Якщо ще 2011-го року показник аварійності на дорогах знизився на дев’ять відсотків у порівнянні з 2010-м, то тепер служби ДАІ України фіксують різке зростання дорожньо-транспортних пригод.

Кількість ДТП з летальними випадками та постраждалими зросла на 15 відсотків. Лише за сім місяців цього року - понад 15 тисяч аварій з потерпілими. Причому дві третини потерпілих - це молоді люди 25-40 років.

Серед головних причин автопригод інспектори називають: перевищення швидкості, порушення правил маневрування, перехід дороги в невстановленому місці та нетверезі водії.

Коментуючи невтішну статистику з доріг України, голова всеукраїнської громадської організації "Асоціація безпеки дорожнього руху" Михайло Берлін зазначив, що ситуація на автошляхах - загрозлива і некерована, відсутня система забезпечення безпеки руху.

ВІДЕО ДНЯ

"Україна є серед лідерів у Європі за показником смертності на дорогах - 12 осіб на 100 тисяч населення. Випереджає лише Росія, Казахстан, Литва і Греція", - зазначає Берлін.

Ризики на українських дорогах суттєво зросли, каже він, коли впродовж останніх двох років в Україні почали активно купувати авто. Цей процес не зупинити, його треба лише впорядковувати, вважає експерт.

Попри те, що в Україні збільшили розміри штрафів за порушення правил дорожнього руху, ситуація на дорогах безпечнішою не стала, констатує голова громадської організації "Спілки водіїв" Сергій Овчинніков.

Практика показує, продовжив він, що найчастіше порушниками на дорозі є забезпечені громадяни, або "впливові" особи, які зазвичай залишаються безкарними.
Він переконаний, що задля покращення ситуації на дорогах, слід починати зі змін законодавства. В першу чергу він пропонує чітко прописати підстави для зупинки транспортного засобу інспектором ДАІ, зараз їх є 12 і всі можна трактувати по-різному.

Слід також законодавчо врегулювати відносини між водієм та інспектором, а ще прописати методологію розслідування ДТП, бо не рідко це відбувається не професійно, і справи роками слухають у судах, каже Овчинніков.

Ще однією з причин зростання аварійності на автошляхах України експерти називають незадовільний стан доріг. Якщо траси міжнародного сполучення держава відремонтувала, то міжміського – у процесі було знищено. Причому, більше половини ДТП стається саме в населених пунктах

Утім, експерти переконані, що жодна державна програма нічого не змінить, а показники смертності у транспортних пригодах не знизяться, допоки суспільство не усвідомить масштаби проблеми і миритиметься з втратами.

Реклама:

Головне сьогодні