У Facebook збираються персональні дані користувачів для рекламодавців

— 24 вересня 2012, 17:55

Відстежує цю інформацію не сама Facebook, а компанія Datalogix, з якою співпрацює компанія Марка Цукерберга, повдіомляє Інтерфакс з посиланням на Financial Times.

Компанія Datalogix придбала дані про 70 млн американських домогосподарств, значною мірою отримані через картки лояльності клієнтів і подібні програми, у більш ніж 1 тис. рітейлерів, включаючи бакалійні магазини та аптеки.

Шляхом зіставлення адреси електронної пошти або іншої ідентифікуючої інформації, пов'язаної з картами, з адресами електронної пошти або іншою інформацією з профілю в Facebook, Datalogix може відстежувати, чи купують користувачі соцмережі продукти після перегляду про них реклами в Facebook.

Електронні адреси та інша ідентифікуюча інформація збирається на умовах анонімності по тим групам людей, які бачили рекламу, і по тим, які її не бачили. Datalogix складає звіт для Facebook і рекламодавців, який вказує на те, який підхід і яке демографічне таргетування найкращим чином сприяють продажам специфічних продуктів поза інтернетом.

Facebook заявляє, що платить Datalogix за зіставлення даних. Як повідомив FT представник Facebook Бред Смоллвуд, співпраця з 45 компаніями показала, що в 70% випадків на кожен $1, заплачений соцмережі рекламодавцем, припадає $3, отриманих за рахунок збільшення продажів.

Багато рекламодавців наразі продовжують оцінювати такий підхід для просування своїх продуктів.

Водночас, захисники персональних даних виступають проти використання подібної практики, оскільки всі користувачі соцмережі автоматично включаються у дослідження Datalogix і не можуть від нього відмовитися безпосередньо. Для цього їм необхідно зайти на сайт Datalogix, скориставшись посиланням, яка розміщена в розділі допомоги в Facebook.

Глава Центру цифрової демократії Джефф Честер підкреслив, що дана практика не забезпечує належний контроль за персональними даними користувачів з боку Facebook, а також прозорість у питанні, яким чином ці дані використовуються.

"Ми не вважаємо, що дані користувачів, отримані як з інтернету, так і за його межами, можна використовувати без їхньої згоди", - заявив Честер.

Реклама:

Головне сьогодні