СМС-повідомлення поступово помирають - дослідження
За даними телекомунікаційного консалтингового агентства Ovum, що в Лондоні, уже до кінця цього року оборот провайдерів мобільного зв’язку зменшиться на 23 мільярди доларів (17,7 мільярда євро), повідомляє Deutsche Welle.
"Як технологія, СМСки, очевидно, застаріли, оскільки одній особі надсилається одне повідомлення - ніяк не більше", - наголошує Неха Даріа, аналітик з лондонської компанії Ovum.
Інші служби мають більш привабливі пропозиції, оскільки надають користувачам більше можливостей через застосування аудіо- та відеопослуг і безоплатного спілкування.
Згідно з прогнозами Ovum,телекомунікаційним провайдерам в Європи та Азійсько-Тихоокеанському регіоні доведеться рахуватися з найбільшим скороченням обороту. Такий стан речей спонукає компанії пропонувати на ринку нові послуги.
У Європі деякі провайдери мобільного зв´язку підвищують тарифи на передачу даних, інші об’єднують в один пакет СМС та телефонні розмови.
Але справді тяжкі часи, з якими слід рахуватися телекомунікаційній індустрії, ще попереду. За оцінками Ovum, втрати галузі у найближчі чотири роки зростуть щонайменше вдвічі.
Наскільки активним зараз є ринок, свідчить приклад кросплатформового мессенджеру Whatsapp. У Голландії ця програма викликала справжній бум: там її інсталювали вже на понад п’яти з половиною мільйонах смартфонів.
"80 відсотків користувачів застосовують її щонайменше раз на день", - повідомляє інформаційна служба Telcompaper.
Популярність Whatsappта інших, подібних до цієї програм, вочевидь, не йде на користь класичному мобільному зв’язку.
Так, наприклад голландський операторKPNповідомив, що в другому кварталі 2012 року пересилання текстових повідомлень СМС у порівнянні з відповідним періодом минулого року знизилось на 29%.
Між тим, поширений у світі стандарт мобільного зв’язку GSM є вже занадто потужним для передачі текстових повідомлень СМС. Для останніх необхідні значно менші швидкості передачі даних.
"Таким чином, надсилання СМС-повідомлень приносить оператору мобільного зв´язку чистісінький прибуток", - каже Ден Білер, дослідник ринків з компанії ForresterResearch, що у Кембріджі (США).
За його оцінками, в минулому СМС-послуги приносили операторам мобільного зв’язку від 15 до 25% загального прибутку. Однак все закінчилося після того, як з´явилися безлімітні тарифи на мобільний інтернет.
Поки що ніхто не може оцінити, наскільки нові пропозиції операторів мобільного зв´язку зможуть компенсувати падіння попиту на СМС.