Підприємства збираються надавати послугу космічного туризму

— 21 грудня 2012, 12:34

Зазначимо, влітку 2004-го року перший приватний космічний корабель SpaceShipOne досяг межі стратосфери, розташованої, згідно міжнародно прийнятому визначенню, вище 100 км над Землею.

Пілот Майк Мелвілл три рази направляв крихке космічне судно в космос і назад і приземлився на ньому, як на літаку, в пустелі Мохаве в Каліфорнії, пише Die Welt, який цитує Inopressa.

Тепер SpaceShipOne знаходиться в Національному аерокосмічному музеї США, а його розробник, британська аерокосмічна фірма Virgin Galactic, створила другий варіант - SpaceShipTwo.

Літак-носій для нього, названий WhiteKnightTwo, дещо більше першого. Він повинен транспортувати SpaceShipTwo на висоту 15 км, де той відірветься від носія, після нетривалого планирування включить двигуни і здійснить стокілометровий стрибок у висоту зі швидкістю, що приблизно в тричі перевищує швидкість звуку.

До моменту прибуття в стратосферу SpaceShipTwo встигає витратити все пальне, продовжує автор. "Він описує параболу, у вищій точці якої, від трьох до десяти хвилин все в кораблі знаходиться в невагомості, оскільки відцентрова сила корабля і сила гравітації врівноважують один одного. Однак гравітація перевищує відцентрову силу, і корабель притягається до землі. Пілот при цьому повинен управляти падінням таким чином, щоб корабель знову сів на тому ж місці, де стартував ", - пише Майєр.

За словами розробника проекту Берта Рутана, крилате повітряне судно вперше змогло безпечно увійти назад в атмосферу. Автор пояснює, що при поверненні SpaceShipTwo немає тертя, яке створювало величезні проблеми для шатлів: корабель не так високо піднімається, розвиває не настільки велику швидкість і не надто довго перебуває в нижніх шарах атмосфери, де тертя найсильніше.

На польоти на SpaceShipTwo записалися і здійснили передоплату вже близько 200 космічних туристів. За даними автора, "ціна за п'ять хвилин невагомості складе 200 тис. доларів".

Однак, за словами глави групи Virgin Річарда Бренсона, така ціна триматиметься недовго. Бренсон говорить, що "першопрохідна робота" тих, хто зараз платить по 200 тис. доларів, згодом дозволить знизити ціну, "щоб в космос змогли полетіти тисячі людей, не тільки деякі представники привілейованих верств".

Перший космічний турист Денніс Тіто, в 2001 році здійснив політ на МКС на російському кораблі за 20 млн. доларів передбачає, що кінцева ціна встановиться в межах від 5 до 10 тис. доларів.

Експерт з космічних польотів Фабіан Айлінгсфельд, попереджає, що рано чи пізно станеться нещасний випадок, і невідомо, чи зможуть пасажири прийняти це настільки ж "спокійно", як авіакатастрофи.

Реклама:

Головне сьогодні