Заступник спікера Ради: через незалежне оцінювання старшокласники перестають вчитись

5
1 лютого 2013

Про це йдеться у його статті у "Голосі України".

"Тестове ЗНО стає насправді не інструментом оцінювання, воно формує, чи, краще сказати, деформує, базові освітянські настанови", - зауважує депутат.

"Усі знають, що наші школярі-старшокласники останніми роками фактично перестають вчитися, а переходять на механічне натаскування за тестами державного ЗНО. Ймовірно, самі творці та ідеологи ЗНО не знають, що вони хочуть сформувати в учнів: чи то знання, чи то навички, чи то вміння", - пише Калєтнік.

Нардеп вказує, що відтак мотивація абітурієнтів зводиться фактично до нуля.

"В кінцевому результаті ми отримуємо те, що більша частина випускників працюють не за спеціальністю", - додає Калєтнік.

Він також вказує на фінансову обтяжливість проведення ЗНО.

"Поки що одне з головних вразливих місць ЗНО в тому вигляді, як воно існує сьогодні, — його бюрократична надлишковість. Установа, де трудяться понад тисяча співробітників, починає працювати на себе. Для неї потрібні штат, керівники, заступники, регіональні центри (зі своїми робітниками і керівниками!), приміщення, транспорт, зв’язок тощо — одне слово, дуже велике фінансування, яке тягарем лягає на державний бюджет. Як наслідок — установа створює собі свою внутрішню роботу, не потрібну для мети, задля якої вона створювалась", - пише Калєтнік.

Він пропонує впровадження трирівневого вступу до вишів.

На думку Калєтніка, на першому етапі випускники мають скласти  ЗНО з базових для вступу предметів, "але не більш як два-три".

Другим етапом має стати складання письмового іспиту при вищому навчальному закладі. Третій етап - складання одного усного іспиту екзаменаційній комісії при виші, який можна буде замінити (за дозволом ВНЗ) на співбесіду.



powered by lun.ua