Першій вальдорфській школі Києва потрібна ваша допомога
Вальдорфська педагогіка – інноваційний метод середньої освіти, орієнтований на творчий та духовний розвиток особистості.
Ця методика формує гуманістичне ставлення до дітей, вона спрямована на розвиток індивідуального потенціалу кожної дитини. Такий підхід враховує культурне розмаїття, підпорядкований загальнолюдським етичним принципам та прагне допомогти дитині увійти в доросле життя природно та гармонійно.
Мета вчителя – створити такі умови навчання, щоб сформувати в учнів здатність мислити та творчо діяти, бути спроможним розв’язувати нестандартні завдання.
Малювальна практика 8-го класу, Львів |
Вальдорфська школа є цілісною та інклюзивною моделлю освіти від дитячого садку до випускних класів. Ці можливості включають у себе, зокрема, отримання знань, культурної компетенції, соціальних здібностей, а також різних практичних навичок.
Підтримання особливого ритму навчального процесу та включення до навчального плану деяких специфічних предметів загальногармонізуючого напрямку (евритмія, малювання форм) ведуть до зміцнення здоров’я учнів.
Це одна з небагатьох методик, що допомогає дітям з особливими потребами інтегруватися в суспільство.
Силами ентузіастів за останні 20 років створено та налагоджено роботу вальдорфських шкіл та дитячих садків у Дніпропетровську, Кривому Розі, Одесі.
[L]У Києві вчителі та батьки понад 16 років домагалися відкриття державної загальноосвітньої школи, яка працює за вальдорфською методикою.
У грудні 2012 року це таки вдалося зробити - розпочався експеримент щодо впровадження вальдорфської педагогіки на базі СЗШ № 195 ім. В. І. Кудряшова м. Києва, який триватиме до 2019 року.
Навчальний простір
Ключовим елементом вальдорфської методики є навчальний простір, створений за принципами людинознавства та гармонійного розвитку особистості.
Оформлення кожного класу відображає особливості віку учнів, їх душевного стану та фізичних можливостей. Широко використовуються дерево, художнє фарбування стін, оформлення класів натуральними тканинами.
Другий клас |
Крім того, унікальною особливістю вальдорфського підходу є формування ґрунтовних професійних навичок. Учні не тільки вчаться працювати по дереву, металу, каменю, шкірі, але й виготовляти необхідні для цього інструменти.
З 1 по 11 клас діти також займаються рукоділлям, починаючи з майстрування іграшок і закінчуючи пошиттям театральних костюмів.
Музичні та художні заняття відіграють велике значення у вальдорфській педагогіці. З першого класу діти вчаться грати на флейті, а в старших – вже вміють грати в оркестрі. Живопис, графіка, ліплення допомагають підживити сили дитини.
Свято Різдва у київській вальдорфській школі |
Зрозуміло, що такий комплексний, глибокий підхід потребує великих матеріальних витрат. Держава фінансує лише частину видатків, прямо не пов’язаних із методичними особливостями вальдорфської педагогіки: оплату комунальних послуг та зарплату вчителів, вихователів.
Водночас, такі складові, як ремонт та облаштування приміщень згідно вимог методики, придбання витратних матеріалів, музичних інструментів, іншого обладнання здійснюється в основному за кошти батьків.
Батькам та вчителям школи доводиться докладати величезних зусиль для того, щоб експеримент відбувся успішно. Приміщення, надані державою, не використовувалися і не ремонтувалися понад 5 років. За рахунок батьків відремонтовано та переобладнано понад 300 кв. м. класів, що складає 25% від площі, яка забезпечує проведення педагогічного експерименту. Це дозволило забезпечити базові потреби навчального процесу середніх класів. Для того, щоб створити належні умови для 1-4 класів, необхідно виконати роботи на суму понад 200 тисяч гривень.
Так виглядають зараз невідремонтовані приміщення |
Плодами експерименту в недалекому майбутньому зможуть скористатися всі батьки та освітяни, які цікавляться новими, неординарними підходами. Для того, щоб це стало реальністю, громада школи просить надати посильну фінансову підтримку.
Результати робіт, виконаних за рахунок благодійних внесків будуть висвітлені на сайті школи
waldorf.kiev.ua