Експеримент "made in Ukraine": на що спроможний вітчизняний виробник

Екс-журналістка та директор піар-агенції Юлія Савостіна, розпочала унікальний експеримент: рік "триматися" на всьому українському.

Між тим, сама Юлія, зовсім не страждає від вживання всього, що made in Ukraine, і

переконує, що "в нас дуже гарна країна, просто ми про неї нічого не знаємо".

"У сучасній аюрведичній медицині існує така теорія, що найкраще за все вживати в їжу те, що росте на твоїй території та користуватися косметикою власного виробництва", - розповідає "Українській правді. Життя" Савостіна.

Вона пригадує, що поштовхом для експерименту, став звичайний блиск для губ.

"Я була на західній Україні, і коли зайшла до одного із магазинів – за подарунками, я купила собі блиск для губ, який ідеально підійшов, хоча насправді мені важко підібрати косметичний засіб через ряд причин. Сівши до машини, я, як кожна дівчинка, одразу ж спробувала його. Мені сподобалося. Особливо, коли я побачила, що країна виробництва цього блиску – Україна", - розповідає вона.

Тепер Юлія зізнається, що найбільше їй бракує … Макдональдсу, суші і шоппінгу.

"Суші, Макдональдс… і неймовірно хочеться зайти на сайт якоїсь косметики для волосся і скупити все, що там є. Не тому, що мені цього не вистачає смертельно, а скоріше за все – це шопоголізм, звичка", - каже вона.

Протягом експерименту, екс-журналістка дізналася, що в Україні, роблять чудовий шампунь, який можна придбати за 25 грн. і який вважається продуктом преміум-класу, а також те, що в країні існує чимало гарних виробників одягу із натуральних тканин.

Юлія так і не змогла відмовитися від кави, і поки що це єдине виключення

"Загальна проблема легкої промисловості – це поганий дизайн. В мене, мабуть, назбиралося зо три десятки гарних посилань на сайти одягу, які я збираюся порційно видавати. Люди спеціалізуються по різним частинам одягу – в когось гарні штани, в когось сукні, а в когось плащі", - розповідає вона.

Утім, це стосується не всіх галузей. В Україні є мережа магазинів спідньої білизни, які за дизайном та якістю не поступаються іноземним виробникам.

Савостіна розповідає про нові знання: в Україні росте рис, а також можна придбати чудові італійські сири, виготовлені на українській сировині, хамон, устриці та навіть жаб’ячі лапки.

Однак поки що реально існує проблема із технікою та автомобілебудуванням. "З комп’ютерами, планшетами, телефонами, всім іншим – ми розберемося", - каже вона.

Юлія налаштована доволі оптимістично, хоча і називає проблеми, із якими їй довелося зіштовхнутись. Так, наприклад, вона зазначає, що основна проблема українських виробників – це те, що вони не знають що таке брендінг, що таке маркетинг.

"Вони навчилися робити, навчилися навіть продавати, але вони не розуміють, наскільки важливим є бренд і те, що отримавши інвестиції, варто витратити ще гроші на маркетинг, пряму та непряму рекламу. Саме із цим в нас великі проблеми", - каже вона.

Іще одна суттєва проблема – розповсюдження. Савостіна каже, що роздрібні мережі дуже не люблять українського виробника.

"В нас є величезні проблеми із розповсюдженням, утім є мережа, яка "любить" українського виробника. Мається на увазі косметика, шампуні, парфумерія – це "Єва". Тут простіше за все купити те, що зроблено в нашій країні", - каже вона.

Сукня від українського виробника

"Що стосується продовольчих товарів, типу панчох, то найпростіше їх придбати у супермаркеті "Реал". Вони впустили туди українського виробника. Насправді, дуже складно потрапити до великих мереж, бо надто високий поріг входу і український виробник туди не потрапляє. Найгірше ставиться "Ватсонс", хоча в них є декоративна косметика. Про "Брокард" ми взагалі не говоримо", - розповідає учасниця експерименту.

Аналізуючи ситуацію вже не перший місяць, Юлія каже, що найбільше хочеться зібрати всіх виробників і провести два тренінги. Один - психологічний, на підвищення самооцінки, а інший – із кращими маркетологами і бренд-менеджерами. Треба хоча б щоб вони знали про наявність цієї науки. Зі всім іншим – все гаразд.

"В нас чомусь є звичка, що в нас все погано. Але це не так. В нас все добре", - оптимістично зазначає Юлія Савостіна.

Українська правда. Життя

Реклама:

Головне сьогодні