Радимо подивитись: Виступи вчителів на TED про сучасну освіту

175
9 вересня 2013

Знаменитий дослідник цього питання Кен Робінсон каже, що сучасна освіта не лише вбиває креативність, вона не відповідає вимогам часу.

Якщо раніше в індустріальну епоху була потреба в кадрах з однаковими знаннями і навичками, то нині – ні.

Цього разу "Українська правда. Життя" відібрала для вас чудові виступи на TED, спікерами на яких є вчителі. Усі вони говорять про нові підходи до навчання і діляться чудовими історіями-досвідами.

І знову таки, просимо, вас, любі наші читачі, ділитись посиланнями на найцікавіші виступи, які ви бачили на TED у коментарях.

Чудовий виступ вчителя Джона Хантера. Він вирішив вчити учнів у грі, розмістивши проблеми світу на фанерну дошку.

У цій грі учні переймаються проблемами людства і способами їх вирішити, аналізують ситуацію і вчаться думати.

Звісно, це так зване інтерактивне навчання, але у далекому 1978 році, коли Джон Хантер почав його запроваджувати у своїй школі, ні про яку інтерактивність ніхто не чув.

Як зізнається сам Хантер, "я одразу кажу дітям, що не знаю відповідей на поставлені питання".

"Я їм кажу, що мені дуже шкода, але ми залишимо світ у такому жахливому стані і вам доведеться його виправляти. Може, ця гра навчиться вас, як це можна зробити", - каже він.

Хантер зізнається, що колективна мудрість дітей значно більша, ніж його, і він визнає це перед своїми дев’ятирічними учнями.

Під час свого виступу Джон Хантер розповідає, як учні грають у його гру "Мир у всьому світі", які нестандартні рішення вони знаходять і як це не схоже на те, що ми можемо дати дітям з простих підручників.

Професор математики Артур Бенджамін вважає, що сучасним студентам варто вчити статистику, а не метаналіз. Він пропонує рішуче змінити математичну освіту відповідно до цифрової епохи. Адже більшість студентів не використовуватиме матаналіз у житті, тоді як статистика не лише цікава, але й корисна.

Вона вчить визначати ризики, ймовірності, аналізувати тенденції і робити якісь передбачення. І саме це має бути в основі новітньої освіти.

Суґата Мітра у своєму виступі на TED розповідає про самоорганізацію навчання. У його розумінні – бюрократія в освіті і її стандартизованість, яка йде з часів індустріалізації, не підходять сучасному світові.

Виступ Мітра жвавий і переповнений історіями, в яких він описує прагнення дітей до знань, наполегливість.

Так, наприклад, у 1999 році він зробив "Дірку в стіні", яка відділяла нетрі він іншої частини індійського міста. У цю стіну він поставив комп’ютер. Діти, які жили в нетрях, розібрались з тим, як користуватись пристроєм і без вчителя.

Під час свого виступу Мітра висловлює своє сміливе бажання, яке здобуло винагороду TED Prize: Допоможіть мені створити Школу у хмарі - освітню лабораторію в Індії, де діти зможуть вести дослідження та навчатися одне від одного, користаючи з ресурсів та допомоги наставників із хмари.

Вчитель природничих дисциплін Тайлер ДеВітт під час виступу на TED чудово пояснив, як можна викладати дітям так, аби все було зрозуміло. Урок про бактерії і віруси він перетворив на пригодницьку історію-розповідь про захоплення бактерії вірусами, які різними способами її атакують.

Вчитель закликає відмовитись він наукового жаргону і пояснювати дітям матеріал доступною і зрозумілою мовою, на прикладі історій, експериментів.

Цікавий і важливий виступ вчителя Дена Мейєра про уроки математики. Як він сам спочатку жартівливо зауважує, "я продаю продукт, який клієнтові не подобається, але він зобов’язаний його купити, бо цього вимагає закон".

Він пояснює, що школярів не вчать терпеливому вирішенню задачі, у кілька кроків – вони прагнуть швидко все вирішити, механічно підклавши дані у формулу. І на прикладах пояснює, як можна залучити до дискусії навіть тих дітей, які не мають аніякісінького зацікавлення математикою.

Декан Беннінгтона Ліз Коулман закликає до радикальних реформ в системі вищої освіти.

Виступаючи проти тенденції до звуження кола навчальних інтересів студентів, вона пропонує справжню міждисциплінарну освіту, яка динамічно поєднує всі наукові сфери, і спрямована на вирішення найважливіших проблем сьогодення.

Дисципліни поділені на все менші й менші частини, зі зміщенням акцентів на технічне й малозрозуміле.

"Ми примудрилися навіть вивчення літератури перетворити на дійство для обраних. Вам може здаватися, що ви знаєте, що відбувається в котромусь із романів Джейн Остін - але лише до першого знайомства з постмодерністською реконструкцією", - каже Ліз Коулман.

Ще один виступ на тему гуманітарної освіти. Патрік Авуа доводить, що гуманітарна освіта критична для формування справжніх лідерів.

"Я дуже радий тому факту, що кожен студент Ashesi University зобов'язаний виконати громадські роботи, щоб випуститись. Для багатьох з них, це було досвідом, який змінив їх життя. Ці юні майбутні лідери починають розуміти справжній толк в лідерстві, справжній привілей лідера, який, врешті-решт полягає в тому, щоб служити людству". 

Кіран Бір Сетха розповідає про свій досвід – новаторську школу Ріверсайд в Індії. Учитель взяла за основу, що дітям важливо відчувати, що вони можуть щось робити. Під час виступу вона показує відео, на яких діти долучаються до різних акцій, і це дає їм відчуття причетності і того, що вони можуть щось робити.

І це не впливає негативно на вивчення безпосередньо самих предметів, пояснює Кіран Бір Сетха.

Виступ Салман Хана, у якому він розповідає, як і чому заснував знамениту Академію Хана - ретельно підібрану низку навчальних відео, які охоплюють усю програму з математики та інших предметів.

Він розкриває можливості інтерактивних вправ і закликає учителів змінити традиційний навчальний сценарій - дати учням відеолекції для перегляду вдома та виконувати "домашнє завдання" у класі з вчителем.

Дизайнер Емілі Пілотон розповідає про дизайн і освіту. Вона відправилася в сільський округ Берті, штат Північна Кароліна – бідну частину країни, де кількість ресторанів можна перерахувати на пальцях однієї руки, де шкіл і школярів не вистчає.

Але вона хотіла взяти участь у сміливому експерименті перетворення суспільства за допомогою дизайнерських проектів. Емілі Пілотон викладає в дизайн-класі під назвою Studio H, в якому школярі задіяні розумово і фізично.

Під час свого виступу вона розповідає про навчання дизайну.

"Дизайн, як концепція освіти протиставляє себе нудному словесному інструктажу, який практикується в більшості шкіл. Це реальна трудова діяльність, що розгортається на твоїх очах вимагає активного включення, що дозволяє дітям випробувати весь пройдений матеріал на практиці. Тоді ми задумалися про традиційні уроках праці, і про те, як уроки праці - уроки роботи з деревом і металом зокрема, історично були створені для дітей, які не збиралися вступати до коледжу", - каже Емілі Пілотон.

powered by lun.ua